mariajr

2019-01-04
07:31:00

Man ska testa

Mot eftermiddagen ringer Lars och frågar om jag kan hjälpa honom ute vid ett ställverksbygge. 
En stor grävmaskin ville inte starta och stod ivägen för arbete och han hade lovat hjälpa entreprenören (som var på annat håll längre bort) med det. Misstänker att han tycker att det är hemskt roligt också ;) .
Om jag ska vara helt ärligt så tycker jag de är ganska läskiga. Påminner mig om oförutsägbara stora urtidsdjur som kan dela en mitt i tu hux flux.
Har alltid känt så. Ni kan tänka er vad jag överfört till mina hästar när man mött några större fordon efter vägarna. Tur att jag haft kloka och trygga hästar (med några undantag).
Jag gjorde inte så mycket utan hjälpte Lars med någon knapp när han helt enkelt inte kunde vara på två platser samtidigt. Vi hade med oss 6 st startgasflaskor men bara en behövdes och den stora saken startade. Coolt!
Men efter att ha fått känna på "spakarna" och lätt det verkar blev jag nog lite kär. Vad behöver man lära sig för att jobba med att köra sådana här stora maskiner månne? Hur svårt kan det vara? Jag har ju lokförarexamen för skjutsningen :)
/ Maria
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: