Husbil istället för stuga!

I väntan på att hitta en stuga i Saitta så ska mor och far pröva husbil. Då har man ett lite eget kryp in och alla egna saker samlade. Ganska klokt tycker jag. Pappsen hittade denna på annons. Säljarna har köpt den ny och vi tyckte den såg ut att vara i mycket bra skick.

Om det blir någon annan resa får tiden utvisa.

Ida Vanessa!
Igår döptes Martin och Jenny´s Vanessa. Vi var inte bjudna utan endast syskon och föräldrar med respektive...snyft! Nää, jag tycker man ska få bestämma själv hur man vill ha det. Är man stora familjer så kan det sluta med riktigt riktigt mycket folk om man inte drar en gräns. Vi önskar lilla Vanessa och hennes familj all lycka i världen.

Kram M

Tinni!

Vår lilla Tinni trivs i sin nya större hage.

Hon väntar på morgonen på att man ska släppa ut henne. Å´lite "katt&råtta-lek" innan vi får in henne på kvällen igen, om hon inte redan är inne.

Idag har vi varit på loppis-runda. Först i Orrbyn och sen i Prästholm. Inget inköp men skönt att bara titta och känna.

Snart dyker mor och far upp och vi ska hämta husbil. Först dricka en kopp kaffe.

Lilleman har feber och den stora på väg i buss på bio.

/Kram M

Camping!

Våra gäster har just åkt hem. Mysigt har vi haft...synd (som vanligt) att tiden går så fort.
Igår var vi på stan hela dagen och avslutade med middag på Ban Thai...gott gott. Syrrans K tycker att jag alltid har samma örhängen så jag investerade i två nya par åt mig själv på Guldfynd =) . För om dom har koll på sånt så...

Filmtime på kvällen, ungarna inne och vi vuxna ute i husvagen. Inte min älskling som skulle upp och jobba tidigt.

Idag har jag satt mor och fars bil på blocket. Det är morsan som kör mest och hon vill ha en mindre bil. Nu när farsan sett till att dom ska bli husbilscampare så hade hon ju lite ess i bakfickan och gick med på att en mindre bil kunde vara vettigt iaf. Å´vem vill dom ha hjälp med när det gäller bilköpe!!! Jo den rutinerade JAG.
Bytte faktiskt själv bil idag när jag ändå var i farten. (En liiiten mc till också =S) Får inte hem dom förrän ev nästa vecka.

Shoppade i min egen garderob idag "igen". Syrran hjälpte mig. Å´ser ni! Hittade flera klänningar som jag faktiskt kommer i. En ska jag ta på mig ikväll när vi är bortbjudna ...

Kram M

Sista semesterveckan!

Snart är semestern över. Det känns stundvis tungt. Igår fick jag även lite tråkiga nyheter angående mitt jobb. Vi blir av med två arbetskamrater som hittat andra och mer intressanta utmaningar. Var tvungen att ringa upp den ena och fråga om det var sant. Det var det tyvärr. Är lite orolig över hur min egen situation kommer att påverkas.
Denna vecka har jag ägnat en hel del åt:

Övningskörningen går framåt men inte lågfartsövningarna. Lyckade t.o.m välta motorcykeln sist vi var på banan vid Kallax. Blää...mitt själförtroende fick sig en törn.
Gubben tror att beror mycket på min hoj och håller på smått övertala mig att köpa en med större motor. Kanske den HD jag körde i Sundsvall. Jag tror själv att det är massor med övning som ska ge resultat istället.

Ikväll får vi husvagnsgäster tror jag. Syrran med familj är på väg norrut igen efter sin semester. Länktar faktiskt efter deras sällskap och kloka ord. Vi behöver nog dom då och då.

/Kramis

Halva tiden gått!

Halva semestern avklarad och idag började älsklingen jobba =( Buhuu.... men jag har tröstat honom med att sommaren inte är över även om man börjat jobba. Helgerna och kvällarna finns ju kvar och de kan ju vara hur mysiga och avkopplande som helst.

Lars kunde inte hålla sig och begav sig till Sundsvall tidigare än planerat för att hämta sin efterlänktade Harley Davidsson, Road King Classic. Grabbarna och jag var redan i Övertorneå så dit kom även han på fredag.

Å´visst är den fin. Men det tyckte jag även Kawasakin var =) Men min man ser helt klart nöjdare ut på denna ♥.

Vi har besökt Matarengi Marknad också...där blev vi "hattade" som Klara utryckte sig. Jag har en likadan som syster yster.

Riktigt fint och bekvämt med hatt när solen lyser.

Väl hemma så har det såtts lite gräs och kaninen har fått en hage att springa i. Grabbsen har en polare här och de spelar (tyvärr) dator. Ett evigt bekymmer att vi föräldrar, till motsats av våra barn, tycker det blir alldeles fööör mycket tid framför den burken. Jag vet att det är vi som ska sätta gränser.... är bara inte riktigt redo för att ta den dusten. Men vänta bara morsan laddar...

Kram !

Hästlös! =(

Igår sålde vi Ymir. Vi körde honom själv till nya ägarna. Dom var med till Böle och körde före oss. De ville se hur vi gjorde när vi lastade och pysslade med honom. Ymir skötte sig exemplariskt. Lasningen gick bra och han stod jättelugnt och fint i transporten. När vi lastade ur honom lika så. Det har varit upp och ner för mig... ena stunden har man känt sig nästan likgiltig för att i nästa tok böla. Det som känns viktigast är att jag tror och hoppas att vi hittat en bra (kanske bättre ) plats för honom. Det enda som inte känns helt ok är att han ska få stå med fårkompisar iaf första året. Ingen hästpolare. Lars tror i och för sig att det finns en hästkopmis där inom en månad. Han kommer att få träffa andra hästar regelbundet även om dom inte skulle skaffa en hästkompis nu med en gång. En månads träning väntar på honom hos Sylvias Islandshästar och där har han ju varit förr.

Dom bodde jättefint. En morfar som hållit på med travhästar och en bror m hans familj som också är djurintresserade. Superfint ljust stall med två boxar mm mm. Stor hage samt en mindre för att vänja in honom vid betet. Han kommer att bli ompysslad och det vet jag att han gillar. Han fick även en stor hundkompis som jag tror han kommer att trivas med.

Tror att han trivts med oss också. Lars och han gick runt och kollade hagen. Dit Lars gick dit gick han. När vi sen var utom synhålls så ropade han efter oss.

Jag var iaf välkommen att rida och hälsa på Ymir när jag vill.

För att komma på lite andra tankar bar det ut på övningskörningstur. Turen i Sundsvall på HD´n måste ha gett mig nått. Kände mig mycket säkrare. Rondellerna och E4:an var en baggis.
Så vi gav oss ut till Kallax för att se om vi kunde hitta banan med konerna för träning inför manöverprovet. Japp det gjorde vi.

Kom inte ihåg hur man skulle köra i dessa men ungefär. Sen gjorde jag mina första hårda inbromsningar. Vid ett tillfälle körde Lars och jag sida vid sida och bromsade samtidigt....jag stannade fortast =)

Kaffepaus (the-paus) hos vänner och sen till Hemmakväll för att hyra film. Kvällen avslutades med filmkväll hos oss. Mys Pys!

Soligt idag åxå ♥

Borta bra men hemma bäst!

Så är det nog. Nu är vi hemma igen efter en vecka i Lögdö o S-vall.
Vi har hunnit en hel del. Kört motorcykel, varit på nöjeshallen, Gatufesten, ribbåt, umgåtts, badat mm mm
haft det bra med en massa kul helt enkelt!

Vädret har varit toppen. Vet att man inte ska klaga men värmen tar hårt på en. Vi nordbor är nog inte så van. Vi kan skylla på det lite. Sen när det blir kyligare och regn då gillar vi ju inte det heller.

Lars och jag har bott i husvagnen hela tiden och det trivs vi med. Tycker det är mysigt att sova där.

Äntligen har gubben fått sin Harley Davidsson. Fått och fått ....;) Vi ska hämta den senare någon helg. Chevan ska in på lite rep. och lånecykeln han har hemma ska tillbaka så ...

Mr "Road King" Vi får spara ihop till en sissy på denna.

Don´t dream your life ... live your dreams!

/Maria

Soligt Sundsvall!

1200cc Harley Davidsson "Jätte sexig"

Kan det ha varit en Nightster ??? Lite osäker vilken modell jag övningskört.

Gubben och jag lånade varsin HD och har kört i mycket trafik i ett GatuFestens Sundsvall. Det gick skitbra! Erkänner att jag var lite motsträvig i början och tyckte att jag gärna kunde sitta bak på Lars motorcykel men lät mig övertalas till att ta en egen. =)) Ni är jag ju jätteglad för det.

När dom startade den jag skulle köra höll jag ju på ramla baklänges av ljudet....."Inte kan JAG köra en som låter så där" GULP! Man får ju skämmas.....men nu vill jag gärna ha en sån ♥

Drömmar ska vi ju ha ...eller hur!

Lars körde först denna....åkte in och bytte till en annan. Kan det vara för att frun satt på en som lät mer!!??? Jag bara undrar för den han tog sen lät mycket mer ;-)

/Kram

Föräldrabesök!

Hade trevligt besök av mor och far idag. Antydde på morgonen att det kunde vara roligt om dom dök upp =) Å´det gjorde dom.

Bjöd på trerätters. Eller bjöd på två men dom hade med efterrätten. Sen fick jag mor lilla upp på studsmattan.

Först - känna efter!

Å sen bar det av ...

Hon är för söt! Men det är faktiskt ganska kul ...

Nu är klockan över två och jag kanske borde joina gubben i sängan.../Kram

Man har väntat å´nu är den här...

...semestern alltså!

Nu ska vi snart iväg för att köpa en begagnad liten garageport till vårt uteförråd. Känns lite roligare (säkrare) när man åker iväg och kan stänga in lite prylar. Vårt släp är i Luleå så Lars har gått till grannen för att låna deras.

Sista veckan på jobbet har varit si så där. Vi är ett ganska bra gäng och på torsdagkväll hade vi den årliga "Sommarfesten". Vi misstänkte att den skulle ske med båt. Hade inte fått veta mer än att vi skulle ha oömma kläder. Vi hade en trevlig kväll på Brändö konferrens. Lars hämtade mig med MC vid 22.00 då bussen hämtade alla andra. Några fortsatte nog på stan men jag har varit så trött och får ta det en annan gång. Alldeles just lagom blev det för mig. God mat och umgås med arbetskamraterna utanför jobbet, toppen. Igår på jobbet var det en perfekt sista dag inför semestern. Förrutom att jag var trött och sliten då kanske. Fick även jobba över en timme för att hinna klart (me like) =) .

Igår körde vi iväg på en övningskörningstur med motorcyklarna vid 19-tiden och kom hem vid 22. Först till Vitå för att kika på Edwin som spelade fotbollsmatch (dom vann). Sen kolla till Ymir i Böle.

Firade sen med en kall öl och rökt sik på hårdmacka....mums!

Sista jobb-lunchen före semestern åt vi vid hamnen =)