mariajr

2018-11-20
10:06:40

Arbetslös

Samtidigt som det känns mycket ansvarlöst och skämmigt så känns det så rätt. Hur länge jag kommer att känna mig trygg i mitt beslut och inte låta det börja dra ner mig vet jag inte. Återstår att se.
Orsakt till att jag sagt upp mig är att även om jobbet i sig kändes väldigt rätt och att jag känner att jag skulle passa bra i den rollen. Så känner jag mig för ny och saknade ett mentorskap för att komma in i min roll. Sen när jag suttit med mina chefer och pratat om det så forstod jag ganska snabbt att det inte är någon idé.Vi talar inte samma språk. Så för mig kändes det som "dålig kvalitet".
Jag har för stort kontrollbehov och viljan att det jag gör ska vara rätt. 
Så vem kan jag förändra...... bara mig själv. Samtidigt förstår jag att jag "kastar in handuken" lite för tidigt men det beror på att jag INTE ens tänker riskera att jag väcker liv i min utmattning igen. Försäkringskassan vill jag ha så lite som möjligt att göra med.
Men visst känns det lite läskigt att vli utan lön i tre månader. 
 
Idag är min andra arbetslösa dag och jag har redan skickat in jobbansökningar. Började i och för sig redan förra veckan. Igår blev jag inbjuden till en anställningsintervju.
 
Det är "mixed feeling", smickrande och toppen men jag litar inte riktigt på att jag ska göra "rätt" val och inte studsa in med hull och hår i ett nytt "fel" jobb.
...
Nu ska jag söka ett till jobb :)
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: