mariajr

2018-01-21
09:54:00

Jag har sagt upp mig!

Nya utmaningar ligger framför mig.
Jag har sagt upp mig eftersom jag fått ett erbjudande från en annan arbetsgivare.
Det läskigaste är att jag sagt upp mig från ett jobb som jag egentligen trivs med och har längtat efter tidigare. Att jobba med att rita och planera köksinredning till en kund som kommer bli jättenöjd. Hur mysigt som helst. 
Men jag var mottaglig för ett erbjudande och det måste ju bero på nått. Det gör det så klart.
Vi har haft oroligt på jobbet. Uppsägningar och omplaceringar utan att riktigt få vara med i processen. Sånt är läskigt och tar mycket energi. Själv har jag inte varit orolig för att förlora mitt jobb men man påverkas ända av hela situationen.
Sen känns det jätteroligt att man fortfarande är intressant på arbetsmarknaden. Att någon faktiskt tror på en och inte räds att satsa. Nu kommer verkligen mitt självförtroende att sättas på prov. Jag är dålig på tro på mig själv. Tror jag har större kontrollbehov nu än för 10 år sedan. Utmattningen jag är på väg ut ur har satt sina spår tror jag. Kanske inte bara till det sämre utan även fått mig att vara mer lyhörd för hur jag känner. Hur jag mår och lärt mig att inte bara gasa. 
 
Sen är ju lite av mitt gamla impulsiva jag kvar, här är ett bevis.
Sålde en och köpt en! Ski-doo mot ski-doo.
 
I torsdags var på tredje vändan till Gällivare Tingsrätt. Inget vi själva är inblandade i men som stöd till min kusin. Jobbigt som tusan.
 
Det trevlig i det hela var att vi fick besök av min kusin och hennes fina grabb. 
<3
Det känns bra att man finns för varandra och att man inte är ensam.
Här hemma så sover mina grabbar och gubben förväntar sig att jag snart ska studsa i skoteroverallen och komma ut på en tur.
Soffan ser också inbjudande ut och jag vet att det finns underhållning på burken :)
 
Puss och kram
 
 
Kommentar:
2018-01-28 @ 16:16:38
#1: Malin

Det suger mycket energi när det är oroligt på jobbet. Spännande med nya utmaningar. Det märks att du fått tillbaks energi igen efter utmattningen.

Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: