mariajr

2018-12-21
12:00:30

Bergvärme tar sin tid!

Ja, vad ska man säga. Det blir i sista stund. De skulle göra klart innan jul, egentligen vecka efter mitt 50 års firande. Det är i och för sig borrat och slangen kom ner tidigare i veckan. Nu ska det bara gräva lite så att det kan koppla ihop slangarna. Igår kom de hit och skulle handgräva, vilket givetvis var för hårt. Vi har hela tiden fattat att de ska gräva med maskin och så fick de bli i dag. Sista möjliga denen innan jul egentligen. Lars hjälper till idag för att det ska gå fortare. Han i grävaren och entreprenören med bilmaskinen.
 
 
Sen är tanken att jag ska följa med Lars på lite jobb och att vi samtidigt ska göra lite julklappsshopping. Inte mycket men i alla fall. 
 
Julstressen har lagt sig lite.
Mina tomtar och absolut det mesta av juldekorationerna ligger kvar i lådor i garaget. Även om jag har varit hemma och arbetslös. Haft jättedåligt samvete för det. Kanske inte dåligt samvete men en känsla av otillräcklighet, dålig och lat. Men jag har inte orkat eller haft lust. Samtidigt har jag ju betämt att jag ska vara snäll med mig själv och försöka tänka denna tid som arbetslös som en vilotid inför det nya jobbet. Lite som när jag var sjukskriven. Trots att jag bestämt mig för det så är det lättare sagt än gjort att leva efter det. Men vi ska ju vara några dagar i jul på annat håll så då kanske det är rätt skönt att inte ha så mycket julsaker att plocka bort sen.
 
Nu hoppas jag att det blir klart snart där ute så vi kommer iväg.
/M
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: