mariajr

2016-10-27
09:36:00

Stress

  
Man lär sig hela livet säg det. Man vet aldrig vad som väntar. Det kan jag skriva under på!
 
För ett halv år sedan var jag helt övertygad om att mitt äktenskap var tryggt. Min man tryggheten i min tillvaror. Om jag visst något så var det att han aldrig skulle vilja lämna mig. 
Det tror jag att jag vet idag också men den bilden har fått sig en rejäl törn. Tilliten är skadad.
 
Jag vet att jag varit stressad och under en lång tid påverkats av den stressen. Både fysiskt och mentalt. "Gamla Maria" den jag identifierar mig med är borta. Men bilden av att jag fixar det bara jag biter ihop har stått pall. Jag har sett förbi familjs, vänner och kollegors varnande kommentarer.
Beslutet kom inte från mig. Utan en auktoritär läkare som talade om att så här blir det. Själv kommer jag tydligen att köra till det kraschar säger han!
Nu sitter jag här hemma med en två dagar gammal långtidssjukskrivning. Vet inte om jag ska skratt eller gråta.
De säger att jag fört ska börja acceptera....sen kan jag börja vila och slappna av!
OK!
 
M
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: