mariajr

2016-03-02
07:21:21

Nu är vårvintern här

Just nu är det rätt tufft.
Vet inte hur mycket som beror bara på mig och hur mycket beror på min arbetsmiljö.
 
Hade personalmöte igår.
Som förra personelmötet lämnar jag det med en känsla att vara om möjligt ännu mer ensam på mitt jobb. Känner mig som gnällkärringen nr 1.
Vilken väg ska jag välja? Försöka bli en i teamet endast från min sida, jobba på bättre eller ska jag bara skita i det här och säga upp mig. 
Jag brukar ju själv säga att man lever bara en gång och då ska man göra saker man mår bra av.
Jag gör ett bra jobb och gör det jag ska men inte tillräckligt fort. Hinner aldrig i kapp och känner att jag hela tiden ligger efter.
 
Men allt är inte bara skit. Mycket bra händer också.
Efter att jag slutat (håller mig ganska bra ifrån) gluten produkter så är min tarm bra igen.
Tre dagar tog det och håller i sig än efter drygt två månader.
 
/Maria
Kommentar:
2016-03-06 @ 13:00:49
#1: Malin K

Men kära vän, försök inte ens att jobba fortare, det kommer bara sluta i elände, katastrof i värsta fall för din egen del. Fort och fel kan kosta både ekonomiskt för din arbetsgivare och ännu värre, din hälsa. Nej fortsätt gör ett bra jobb och gör det du hinner utan att jämt jobba över. Du blir inte snabbare för att du jobbar för mycket och blir utmattad!

Arbetsmängden måste anpassas till vad du hinner med. Och det du inte hinner med får ngn annan göra eller så får det bli ogjort.

Skärpning och kram :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: