mariajr

2015-07-06
10:15:00

Semester!

Idag är min första semesterdag. Även om jag måste jobba.
Måste jobba! Vet att för många låter det konstigt, men JA...jag måste jobba. Sen är jag inte säker på att alla hade haft samma måste som jag.
Men jag vet att om jag inte gör klart detta jobb så kommer inte jag att ha semester. Jag kommer inte att kunna släppa tanken på det och jag kmmer att ha dålig samvete att det inte är gjort. Det ligger alltså i mitt eget intresse att göra det. Hoppas bara att det går smärtfritt.
 
Känner att det kommer att bli ett litet projekt bara att stressa av. Inte kolla mailen annat när jag planerar in det. Njuta av ledigheten och möjligheten att göra enkla avkopplande saker som man trånar efter annars.
 
Igår var vi på en trevlig enkelt hojtur. Anders (Åsas kille) följde med. Turen startade med Veteranbilsutställning i Töre. Gofika och en liten pratstund med okänd bordskompis. Sånt är trevligt.
Sen blev det lite grusväg mellan Töre - Vitåfors." Not my cup of the". Men det gick fin fint och säkert som Lars envisades med att tjata , bra träning.
 
 
 
 
Mot Boden!
 
 
Hos faster var det full rulle med trädgårdsarbeten. Kusin Tobbe med sekatören i högsta hugg. Mysigt! 
 
Å vilken tur vi hade. Det skulle just dukas upp med middag. Antar att min Lars hade det på känn ;)
 
Nu är det bara bita i det sura äpplet och börja jobba så att vi kan ta semester på allvar sen.
Kramis!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: