mariajr

2014-11-23
22:48:00

Packa igen ...

Förra helgen var jag på Euro Forum mässan i Genua/ Italien. Vi "kryssade" dit från Marseille/ Frankrike. Chefen och jag. Först var det tänkt att jag skulle åka ensam men jag bad Anders följa med. Ny i företaget och allt vet jag inte om jag fått så mycket ut av det annars. Han var inte svårövertalad i alla fall så ...
Övernattade först flott på Arlanda. Misstänker att det var det finast hotellrum jag bott på. Nåja, kanske nya hotellet i Ö-vik var flottare.
 
 
Sen mot Marseille seaport via Munchen. Inchekningen på båten där samtidigt EuroForum startade var nog det mest förvirrade jag varit med om. Törs nog säga att jag hade kunnat göra det bättre själv på en fredag eftermiddag. Jösses säger jag bara. Är verkligen fransmän så där ostrukturerade. En kort beskrivning är en lång disk mot vilka alla besökare strömmade på uppmaning av personerna bakom disken. Man köade i odefinierbara köer på både två, tre och fyra ställen.
 
Mässanställda virrade värre och tjattrade hela tiden, sprang på varandra och hojtade, pekade hit och dit....besökarna blev mer irriterade vart efter tiden gick. Själv tyckte jag det var rätt intressant. Kanske skulle det klarna när det blev mindre folk kvar.
 
 
Hur som helst kom vi förbi och in i båten bland de första. Väl inne lämnade kollade vi in den egna hytten och hittade en bar. Upptäckte att det var bara att beställa och börsen var bara onödigt att släpa på under denna resa.
Resten av det skandinaviska gänget hittade oss och båten lämnade hamnen. Middag och mingel.
 
Framme på morgonen i Genua. Frukost och buss ut till mässan.
 
 
Många fina produkter, massor av nyheter.
 
 
 
För mig är ju ännu det mesta av det gamalt
 
också nytt så... Tyckte mässan i sig var dålig. Vi var där hela dagen så fötterna knappt kändes mot slutet. Varje monter skulle presenteras, ca 10 min/ monter.
 
 
 
För många i samma grupp och presentationen på tyska senare översatt till danska. Förstod kanske 30 % av vad som sas. I slutet av dagen fick vi strosa själva i montrarna och då gick det bättre. Men Nja.....så där tyckte jag att det var.
 
Åter på båten var det "maskerad"...ja inte för mig men för många. Flera hundra pirater hade intagit båten. Mingel, middag och party. 
 
 
 
 
Har många fler bilder att visa från mässan men jag orkar inte. Väskan är halvpackad, får fortsätta imorgon. 
Imorgon flyger jag till Arlanda vidare till Jönköping och sen taxi till Tidaholm...
 
Sen....sen kan man börja jobba på riktigt.
 
Kramis
 
 
 
 
Kommentarer:
2014-11-23 @ 22:53:02
#1: Lars

Älskar dig!

2014-11-25 @ 09:39:47
#2: Malin

Jag är säker på att vi hade haft roligt där tillsammans, trötta och fnissiga som vi kan vara!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: