mariajr

2014-01-14
15:28:53

Insikt!

Första turen på LIA4 och hos Hector Rail avklarad. Vi blev rätt så sena pga bl.a en hjulskada som gjorde att vi växlade ur en vagn på timmerterminalen i Krokon (Kroj). Tåget var redan sen när vi tog över och det gjorde att fjärren lät oss vänta på flera andra tåg eftersom vi redan var sen. Det gjorde ju att vi var ca 2,5 timme sen till lastningen på Kroj.
 
Säkert var inte det här mer än en vanlig tur för förarna här men för mig var det en aha-upplevelse-tur. -18 grader är inte så jättekallt men mina luftrör tyckte nog att det var lite arbetssamt. Givetvis hade jag glömt att sätta min bricanyl i jackfickan, kommer inte att upprepas får jag hoppas. Den gör inte mycket nytta i ryggan uppe på loket flera hundra meter från mig. Samtidigt vill man inte visa något åt sina handledare. Man vill ju gärna vara "duktig". 
 
LIftade ner till ett värdshus och lyckades i sista sund beställa rödspätt med remuladsås och kokt potatis.
 
När vi började bli färdiga kom tröttheten över mig. Från Stavre körde vi bil tillbaka till Ånge efter att vi överlämnat tåget till ny förare: Lena. Efter att vi sett till att hon kommit iväg genom bråkiga växlar och klarat sej igenom en hjulskadedetektor. Vi visst ju att vi fortfarande hade två vagnar med slag-i-hjul. Den hade larmat med fjärren meddelade att det gick att köra vidare.
Sen somnade jag i bilen, helt slut!
 
Efter första turen så tror jag inte att detta är ett jobb för mig. Man ska vara lite mindre ömtålig och med en friskare kropp. Det gör ont att säga det men Maria: Du är lite skruttigare än förrut. 
 
Men jag har lite mer än två veckor på mig att få en annan uppfattning. Jag lovar att ge gärnet.
Men jag undrar om jag hinner vara färdigvilad till 14:00 imorgon.
 
 
Tyvärr lyckas jag inte få in bilder från min telefon till denna nya dator.....skit. Men jag lovar försöka senare igen.
/M
Kommentar:
2014-01-14 @ 16:53:22
#1: Malin

Att komma till olika insikter är bra det!

Hoppas att resten av lian går fort så du får komma hem igen.

Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: