mariajr

2013-09-21
14:37:00

Hösten är här!

Hösten är kommen ordentligt och jag trivs med det. Frisk luft och härliga dofter. Önskar bara att jag skulle vara bättre på att vara ute, promenera och sånt. Det är ju skönt när man väl kommit iväg....jag är lite för lat helt enkelt. Just nu är jag riktigt lat på göra saker. Jag skulle nog utan problem kunna ligga i soffan hela dagarna och glo på tv. En filt, sköna kuddar och en kopp te då och då....
 
Förra helgen gjorde vi nått helt underbart trevligt. Surströmming i Kuurajärvi. En idyll. Så roligt att vi är välkommen dit.
 
 
Idag har vi (familjen) spånat i vad vi skulle vilja hitta på med huset. Dusch/ bastu skulle behövas göras om. När man ändå gör det så skulle mitt och Lars sovrum bli en typ bastukammare med glasdörrar ut till en ny uteplats med bastu och jacuzzi. Vårt nya sovrum där tv´n är idag, fönster skulle behöva flyttas och kanske bytas ut. Kaminen vi har idag skulle rivas och bytas ut till en liten snygg gjutjärnsgrej istället.
Nytt uteförråd och kanske en permanent plats för husvagen. Det skulle ju vara underbart om vi skulle kunna utöka vår tomt lite. Jordvärme skulle då investeras i. 
 
Just ja, nytt kök och nytt avloppssystem höll jag på att glömma.
 
Prioriteringslista måste fastställas.
 
Båten måste också få en ny motor.
 
/Maria
 
 
Kommentar:
2013-09-22 @ 06:43:22
#1: Malin

Vi är så glada att ni ville/kunde komma! Alltid mysigt o kul att umgås med er.

Lite trist är det att alltid behöva prioritera. Gården är vår prio nästa sommar. Sen köket.

Nu ut till tussarna! Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: