mariajr

2011-02-21
20:57:29

Baktime!

När jag och L kom hem från jobbet idag så möttes vi av doften av nybakat. Våra grabbar gillar att baka men det har varit lite lugnt på den fronten ett tag. Idag var det dags!


Mumsigt värre! Grannarna tyckte också att dom var goda =)

Jag körde direkt till ett träningspass på gymmet med kompisen N. Ett effektivt pass blev det.
På hemvägen stötte jag på...först en varningstriangel och lite längre fram en bil med varningsblinkers på. Så det är klart man stannar för att ta redan på om man behövde hjälpa till.

Ut från bilen kommer en kvinna och säger att det var roligt att någon bryr sig om att stanna. Annars hade det gått bra. Bilen läckte fram, antagligen kylarvätska men hon hade klarat sig. Tillsamman försökte vi dra älgkalven åt sidan för den låg mitt på vägen och förbi passerande (framför allt bilarna som verkade sakna broms) höll nästan på köra på den. Vi lyckades inte förrän några fler kom och hjälpte. Död var den iaf...sten död!




FY på chaffisar som bara kör förbi utan att kolla om hjälp behövdes. Bläää...på er!

Nu ska jag se färdigt "112 på liv och död" tillsammans med min familj/ M 

Kommentar:
2011-02-22 @ 07:41:42
#1: Malin

Vilken härlig överraskning, mina brukar oxå göra chokladmuffins, men jag brukar vara i närheten...o torka upp efter dem :)



Trist med älgen, vad bra att du stannade.



Kra

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: