mariajr

2010-03-30
07:19:20

Mer snö!

Tänk att det kommer mer snö. Många oroar sig för hur påsken blir. Först och främst vill alla att det ska ligga snö kvar. Det vill jag också. Drömmen är väl att ha dagar då man kan skotta sig (rättelse: älsklingen skottar mig) en lite soffa i någon driva och bara ligga där. För oss är det ju ett tag sedan vi gjorde sånt. Några gånger har väl hänt trots massor med jobb. Men våra grabbar är INTE van vid att mor och far är lediga och bara vill slappa vid skotern.
Nu har vi tänkt oss lite sånt. Gubben har iof jour men förhoppingsvis hinner vi med ändå. Men OM det ska komma så här mycket snö så NÄR ska himlen öppnas sig för solen???!!!
Ja ja jag är väl arbetslös och kan göra sånt efter påsk också....men det är liksom roligare när alla kan.
Kikar man ut nu så ser det inte så lovande ut.
Snö snö snö...

Idag har jag nått spännande att göra. Ska träffa en eventuell arbetsgivare. Det är med många känslor eftersom det är kanske ett drömjobb MEN jag vet inte om jag fixar det. Jobbet i sig borde vara en baggis bara man är villig att jobba. Det är självförtroende (stressdelen) jag har lite problems med. Har inte riktigt fått tillbaka mitt "GO" som jag brukar säga. Är van att inget är något större problem. Lite jävlarenamma och mitt vanliga jag så löser allt sig. Men det liksom finns inte nu. Har mycket närmare till : Nej men det kan hända, å´det. Jag har nog glömt det ena och det andra. T.o.m att jag har blivit för tjock och gråhårig....ni hör ju.

Vi får se hur det känns idag. Kan vara bra för mig att lämna "hemma" och komma bort. Tror nästan att det blir lättare då. Göra sig lite fin så kommer nog insidan med.

Hade ett jobb en gång där vi hade regler om hur vi skulle se ut. Inget radikalt men pråpra. Ändå var det låst till företaget så inga utomstående kunde komma in. Orsaken var att vi sålde per telefon och hade annan service per telefon och man menade att om man kände sig snygg och stilig så gjorde man ett jobb därefter. Det är sant och jag har tagit med mig det senare i livet i vissa tillfällen. Sen kanske det lite berodde på att personalen inte alltid förvarnades när vi hade filteam i lokalerna under en period.

/M

Kommentar:
2010-03-30 @ 22:15:39
#1: Malin

Väntar m spänning på rapport fr dig fr dagens möte.



Tjock o gråhårig....det känns bekant! ;-)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: