mariajr

2010-04-01
19:28:42

Skärtorsdag!

Nyligen hemkommen från Luleå (igen) och just städat bort middagen.
Idag har jag blivit bilägare igen. Följt med mor och far och hämta bil från Luleå och tagit hem deras gamla bil som jag köpt. Härligt att vara bilburen igen. Visst har vi ju haft Lars Hiace men jag gillar inte alls att köra den annat än på raka stora väger, inget jag helst åker in i stan med. Absolut inte om jag ska vara ärlig.

Lars och älsta sonen har gått ner till stuggrannarna för att bada bastu. Utebastu nere vid sjön. Mysigt antagligen. Själv väntar jag på min "vampyrserie" som börjar 20.00. En kväll i min stil. idag har det varit mulet. plussgrader och halt. Men hörde att dom lovat jättefint väder till Tornedalen från imorgon fredag. Håller tummarna för en underbar ute-påsk. Lite skoter, någon ridtur och solsken. Det låter väl nått att hoppas på!

De senaste åren har detta varit den mest intensiva helg under året. Denna dag den i särklass största handlingsdagen under året. Alltså mycket mycket jobb. Visst julen är ju en stor mat-helg men handlingen utspridd på fler dagar. Under påsken så handlar man i stort sett endast under skärtorsdagen.
Så nu när man har en påskhelg att tillbringa hur man vill så.........ja, vad ska man göra?
Jag tror jag ska träna på att bara vara ledig.....semester helt enkelt. Vindunken är ju öppnad redan så va´f_n.

Den räcker säkert till fler....välkommen!
GLAD PÅSK!

Kommentarer:
2010-04-02 @ 08:47:47
#1: Malin

Få se hur denna påsk artar sig för oss, vi håller på packar, tar många tim att få ihop allt, Mårten fick skotta sig fram till bodan för att få fram skidboxen. Mycket jobb för kort helg. Jag hade hoppas att ni ville åka 3 tim slalom m oss i morgon lörd fm, det är vad jag hoppas att vi kommer att göra i morgon innan vi hälsar på farmor.



Kram

2010-04-02 @ 16:03:10
#2: Maria

Malin: Det är inte alls omöjligt. Vi pratade om att eventuellt hinna en sista tur till Svanstein Ski före skidorna packas bort. M

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: