mariajr

2018-12-30
11:35:00

Årets slut!

Det tycks som om vi får fira nyåret i milt väder. Mest troligt ska vi fira i Tornedalen, några av oss i familjen i alla fall. Isak har något planerat med vänner och matlagning tror jag. 
Det läskiga med det är att det går magsjuka där :( 
 
Tankar kring året som gått vs det kommande året.
Jag lämnar ett mycket händelsefullt år. Det känns som om jag inte riktigt hunnit med. Mycket oro och enrgi har gått till familjen. Hoppas verkligen att sjukdom inte ska få så mycket plats under 2019. Jag vill känna mer trygghet och tillfredsställeles. Vill känna mig nöjd och inte be om ursäkt så mycket som detta år. Jag har sagt förlåt alldeles för mycket. Det vill jag inte göra, både för mina närmastes skull och för min egen.
 
Jag avslutar detta år med låg energi. I fredags tog det 5 timmar för mig att kliva upp ur sängen. Kunde helt enkelt inte komma på en tillräckligt bra anledning. Det skrämmer mig lite. Men jag ska se det som att jag tar mig friheten eftersom jag kan.
Fattar inte var all min energi har tagit vägen eller varför den försvunnit. Tycker att det är svårt att se någon mening med någonting. 
Det är inte hela tiden så. HuxFlux så får jag en massa energi. När jag skriver arbetsansökninga tillexempel. Då blir jag sprallig nästan och ser en massa roligt med det eventuella jobbet. Ser också sen risker med det. Kommer jag att vara tillreäckligt bra för det? Duger jag egentligen? Kan jag något alls?
 
Det känns som om jag har en hel del att jobba med men utan tillräckligt bra redskap och en omgivning jag inte vill belasta heller. Det har inte tid! Tillräckligt med egna liv så klart.
 
 
Kram alla! Ladda för nya tag/ M
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: