mariajr

2016-11-03
09:14:00

Halloweenhelgen

Lördagspromenaden var som vanligt underbar och känns fortfarande overklig. Lars och hans kamera var med. Jag har min mobil som tillfredställer mitt fotobehov alldeles förträffligt. Framförallt är den kameran jag har med.
 
 
 
 
 
I söndags lämnade vi in husvagnen för vinterförvaring. Första gången som vi lämnar in till ett företag som sysslar med detta. Sköönt tycker jag. Enkla regler. Inget oroande för om man är i vägen egentligen, om man betalt, om de kommer ihåg att man betalt osv osv... detta känns som mindre att fundera på. Ett steg för en stressfri tillvaro.
 
Efter det så körde vi vidare till Övertorneå. Martin fyllde 25 år. Jösses vad tiden går. Svårt att ta till sig faktiskt. Själv känner jag 38 år en ålder som jag kan känna mig som, men 48 ??? Nja, känns faktiskt inte ens verkligt. 
 
Hur som helst så träffade vi helgens sötaste Halloween häxor!
 
 
Varja gång jag är till Övertorneå känner jag att jag måste komma oftare. Känna mig delaktigare i min familj.
 
Igår hade jag turen att min vän Annica inte heller hade ätit lunch även om jag ringde vid 15-tiden. Så jag plockade en sallad på stan och gick ner till hennes studio och åt tillsammans med henne. Spontant och oplanerat men så trevligt. Lars kom också förbi och fick snabb hjälp med några av sina problem. 
 
 Det hjälpte :)
 
Nu har jag varit igång varje dag med nått denna första vecka av att vara hemma. Det är svårt att koppla av. Om jag sitter och gör ingenting (som egentligen skulle vara rätt skönt) så får jag dåligt samvete och känner mig onyttig. Som en belastning som jag måste be om ursäkt för.
Varför är det så?
Vad är det som gör att jag får dåligt samvete?
 
/M
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: