mariajr

2015-08-14
08:11:00

Semesterslut...en nystart!

Skäms lite för hur sällan jag skriver här. Väntar mig nästan att snart när jag loggar in står det att min sk blogg är stängd pga för liten aktivitet. Samtidigt tror jag hela tiden att nu ...nu ska jag ta mig i kragen och skriva. Har ju nära och kära som gärna vill se bilder på vad som försigår hos oss. 
 
Lovar att skärpa mig i höst.
 
Här kan man ju nästan tro att min semester varade i 1,5 dag ungefär. Men nej. Nästan fyra veckor har jag varit ledig (någorlunda). 
 
Kort beskrivning är en vecka i Tornedalen, hem och packa om lite, en vecka i Västernorrland, 1 1/2 vecka hemma ....ungefär så var det fördelat. Förändrat hela min fordonspark. Sålt bil och två motorcyklar och köpt bil och en motorcykel. 
 
 
 
Men faktiskt trots att vädret enligt många varit katastrof och man pratar om den kallaste sommaren på mycket mycket länge så tycker jag det varit helt okej.
 
Vi har hunnit umgås med släkt och vänner och ta del av sommaraktiviteter så som vattenskoter, fyrhjulingar i olika former, bada, grilla mm mm
 
Vilan har det varit sämre med. Så till sensommaren och hösten är min plan att INTE ha så full fart hela tiden. Jag MÅSTE vila känner jag. 
 
Men jag tycker att semesterns slut också för med sig en nystart. Nu har jag chans att göra om göra rätt. Så känns det. Speciellt på jobbet. Det ser jag fram emot.
Första halvan av året har varit toppen på flera vis. Sålt mycket mer än jag vågat hoppas på och det är ju bra. Att sen hälsan inte fixat det lika bra är ju en annan sak.
 
Som sagt en nystart som jag ser fram emot!
 
Kram M
 
 
Kommentar:
2015-08-18 @ 15:09:14
#1: Malin

Ja det där med bloggen, jag vet inte varför det är så himla svårt att få till inlägg numera.

Minns när jag började, jag fick nästan hejda mig från att inte skriva flera inlägg per dag!

Har inte heller gett upp helt än, fast man kanske kan tro det. Men jag bestämde också från början att det inte ska bli ngt måste, bara göra det om och när jag vill.

Ja du, jag är nog mer väderberoende än dig, jag älskar sol och värme. Och nu har den kommit.. synd att man ska sitta på jobbet.. inomhus hela dagarna.

Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: