mariajr

2015-04-24
07:50:00

Glada tankar!

Mitt affiramtionskort för dagen...
Kan behövas när man har på tok för mycket i huvudet och vill att ALLT ska bli fantastiskt! 
 
Igår när vi kom hem satt en söt liten pippifågel vid lyktstolpen med huvudet under vingen. Man såg att hjärtat slog men att det inte var alldeles ok eftersom den inte flög iväg när man kom nära. Efter middag och lite annat och vi kom ut för att åka till soptippen hade den flyttat på sig lite men på samma sätt. : ( Lilla vännen. Jag gick t.o.m nära och strök på den med fingret.
 
 
Där kan du ju inte sitta och dö och kanske bli mat till nån eller ännu värre hackad på. Sagt och gjort...fram med Caspers transportbur. In med fågelskrället i garaget med en liten vattenskål intill.
När vi sen kom hem igen så hade den i alla fall rättat ut tårna och andades lite lugnare. 
 
Men senare på kvällen hade den lagt sig på sidan, fortfarande med huvudet under vingen, och somnat stilla.
Lars sa att han begravt den....undrar om det blev i komposttunnan?
 
Igår sålde jag två kök!
Idag på morgonen ringer en snickare som håller på montera ett kök till en kund. Andra gången jag får veta att det saknas en täcksida för att han använt den till något annat....nu är jag "rädd"...hur kommer det att bli? 
...
Idag är det fredag! Härligt aven om jag jobbar imorgon :)
// M
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: