mariajr

2013-11-27
21:53:50

45 år

Imorse vaknade jag i Storvik. I den lilla källarlägenheten. Sms plingade i telefonen...mina 45 års gratulationer.
45 år, det är ju jättegammalt. I alla fall för mig ;) 
 
 
Redan i orderrummet igår, före vi avgick mot Storvik, fick jag ett halvt paket Singoalla och två mandariner från en Håkan L. Så jag kunde fira lite! Mycket omtänksamt tycker jag.
 
Ny handledare idag, Göran J. Som vanligt gick det bra att köra trots att jag inte fick ett sånt tåg som jag önskat. speciellt hem idag. 619 meter långt, 1347 ton tungt och endast ett lok. Önskningen var ju Kort, Lätt och med två lok.
En felaktig vägskyddsanläggningen i Ockelbo gjorde att jag fick skriva två blanketter. Bl 22 och bl21 ...kul kul!
Väl åter i Ånge fick jag en mycket förkortad verson av "Ja må hon leva..." av en "manskör" i fikarummet. Det var lite kul.
Imorgon blir det bangårdstur och Göran har lovat att jag kommer att få "dra" koppel tills jag inte orkar mer.... huga! Spännande, efter turen imorgon kommer jag kanske att hoppa av idén med lokföraryrket alltså ;)
 
Min hyresvärd bjöd på födelsedagsfika av klass.
 
Nu är jag redo att påbörja min hemfärd. Verkligen!
Så det är bara att härda ut sista dygnen nu. 
Bangårdstur
Packningen
Köra till Lögdö Bruk, middag, sova
Köra hem!
 
Kommentar:
2013-11-28 @ 10:45:39
#1: Malin K

45 känns lite som halvtid :)

Glömde att ringa o gratta dig live, men vi kanske hinner träffas ihelg?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: