mariajr

2012-01-30
06:46:39

Grubbel!

Lars tyckte jag behövde en "Grubbel-gubbe"! Vet inte om ni vet vad det är för nått men vi har iaf en sån. En liten lergubbe som passar bra i handen. Till den kan man berätta alla sina grubblerier och sen grubblar gubben åt en så man slipper själv.Grubbelgubbe

Han tycker det är helt otroligt vad jag kan komma på att grubbla före man knappt hunnit upp ur sängen. Han tror inte att det är nyttigt.

Jag tror bara att det är för att det är måndag och man har så mycket energi...å då kommer man på allt "ogrubblat"

I helgen har vi varit till Övertorneå. Gratulerat faster som fyllt 70. HÄrligt vår-vinter väder att köra i. Dit i alla fall då solen börjat lysa så starkt. Det är som vanligt. Man chockas hela tiden över att tiden går så fort. Det börjar nästan bli tjatigt. Men det är faktiskt snart februari. JAg som skulle läsa och göra teoriprovet för mc under vinterna börjar få lite panik snart. Kom av mig med läsningen när höften började jävlas. Sen har jag inte kommit igång igen. Två ortopeder har lovat att jag visst kommer att kunna köra hoj till sommaren. Det måste jag ju tro på. Så inga ursäkter att inte plugga.

Igår var det basket hela dagen känns det som. Klas match kl 10. Tjej-match kl 12 och sen var vi till Pontushallen och såg LF basket åka på storstryk av Norrköping. Nåja...dom kan ju inte heller vinn varja match.

Lovade på nått vis att gå en kurs i "tränar och ...(kan det ha varit) domar" kunskaper. Det kan ju vara bra att kunna några regler när vi ändå är lite engagerade. Eller hur!

Nu skynda till jobbet.

/Maria
Kommentar:
2012-01-30 @ 15:45:45
#1: Malin

Vad skönt att du slipper grubbla framöver :)



Jaa tiden går ALLDELES FÖR FORT!



Kul med lite basketuppdrag :)

Tänk så mycket fritid ni fick jfr m affärstiden.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: