mariajr

2010-07-30
07:30:19

Härliga varma morgon...

Vilken härlig morgon!
Sprang i nattlinne ute på morgonen alldeles nyss för att jag hade velat ha bilder på kossorna som ligger på ängen utanför köksfönstret. Det gick inge bra för dom syntes knappt...men ser ni dom liiite?



Nja...dom syns inte alls =(

Hur som helst så var det jättevarmt ute. Förväntade inte mig det.
Skulle egentligen ha jobbat men unnar mig att  vara ledig denna fredag, har ganska mycket att göra i helgen. Genast när jag bestämt mig för att stanna hemma så kom energin. Inte kunde jag ligga kvar i sängen, absolut inte. Upp o hoppa! Springa på gården å fota, tömma diskmaskinen i ett huj. Hinna gå i genom alla helgens planer med Lars ...nja han mest glodde på mig och undrade vart min morgontrötthet försvann. Hmmm...

Igår var jag till tandis. Fy vad jag har våndats. Fattar inte att man blir värre och värre med åren. Ändå har jag aldrig råkat ut för nå super obehagligt hos tandläkaren.
Dom såg nog det där. Fick vänta länge medan bedövningen skulle börja verka. Dom tog ett kort akutfall emellan. "Haklappen" som dom sätter på en låg mot min hals och min puls gav den en putt varje gång så det var omöjligt att inte flina...
När tandis kom tillbaka var han nöjd med att min ansiktsfärg hade börjat återvändt så han tordes börja jobba =). Herrehu vilket nervrakt man är. Sen när lagningen var över så fylls man av en känsla att sänga sig runt halsen på tandis o medhjälparn och tala om hur duktiga dom var och hur mycket dom betyder för en....Lugn! Jag behärskade mig och tackade för behandlingen och  betalade (Å´gick).

Nä...hade jag ska planera min fredag.

Kram


Kommentar:
2010-07-30 @ 22:39:44
#1: Malin

Visst är det underbart när inspirationen o orken knackar på dörren så där :)



Fast du hade nog behövt gå liite närmare kossorna ;-)



Min tandläkarskräck blir värre för varje år... :(



Men vad har ni för spännande planer för i helg?



Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: