mariajr

2019-01-02
10:18:31

Nytt År 2019

Börjar med några fler bilder från promenaden den 30 december.
 
 
 
 
Nästan hela familen körde upp till Övertorneå för att fira in det nya året. Inte Isak som skulle på nyårsfest i stan. 
Det blev ett riktigt snöoväder på vägen upp.
 
Matlagning tillsammans
 
Helstekt oxfilé med smörstekta kryddor och svamp.
 
Ädelostsås och pepparsås.
 
Hasselbackspotatis och potatisgratäng.
 
En klassisk nyårsmeny kan jag tänka mig, i alla fall för oss. Men alltid mycet gott. Amarone vin till huvudrätten. Prosecco bubbel till förrätt.
 
Min favvo till förrätt, löjromstoast. Tunnbrödsrulle i snittar till de som inte riktigt gillar löjrom.
 
Ungdomsgäng som lite otålig väntar på att käket ska bli klart så de kan dra på fest... 
 
Svärsönerna <3 De bästa så klart.
 
Äntligen hade vi alla kommit ihåg att ta med våra trisslotter. Morsans, syrrans och min tradition. 30 lotter totalt. Skral vinst på 6 nya lotter :)
 
 
Gott Nytt År! Eftersom ungdomarna inte var på plats så nöjde vi oss med att gå ut och kika på grannarnas fyrverkerier. Inte för att vi så så många på molnen låg lågt. Däremot fick vi en tillräcklig dos att rök.
 
Nyårsdagsfika på morgonen. Så mysigt. 
 
I Övertorneå har det cirkulerat med infuensa och magsjuka så nu håller vi tummarna för att vi inte tagit med något av det. 
Jag säger med glädje tack och hej till 2018. Det har varit ett tufft år. Ett år när jag dragit i bromsen känns det som. Motvilligt faktiskt men orken har inte riktigt funnits där. Känner mig redo för en omstart på något vis. Håller tummarna för att jag ska hitta ett jobb som är rätt på flera sätt. Ett jobb som ger energi och självförtroende.
Jag önskar alla när och kära ett mycket Gott Nytt 2019.
 
/M
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: