mariajr

2018-12-20
10:53:00

Det gäller att tänka positivt!

Nu har jag varit arbetssökande i fyra veckor.
Igår fick jag veta att apoteksjobbet jag sökt som lagervårdsansvarig inte skulle bli jag. Hon var trevlig hon som ringde ändå. De hade valt att gå vidare med en annan sökande men frågade om de fick spara mitt CV för kommande behov. Det var ju snällt :) 
Jag har två ansökningar fortfarane ute. Dessa tror jag inte heller blir aktuellt. Det ena jobbet borde jag hört av för ca två veckor sedan så det är nog erbjudet till annan sökande och de andra jobbet tror jag inte att jag vill ha. Blir nog inte aktuell heller.
Just nu hittar jag inget annonserat jobb som jag vill söka men tänker ligga lågt till efter jul. I mellndagarna kan jag kolla igen.
Även om jag faktiskt kan tycka det är lite spännande att söka jobb, speciellt när jag vill hitta ett jobb som är olikt det jag hittills haft, så är det redan rätt ansträngande. Ansträngande att inte ha något. Frågor som "Vad duger jag till" " finns ganska nära till hands.
Det är torsdag idag och jag har knappt varit ut alls. Tar mig inte för. Har inte inspiration till nästan någonting. Inget känns roligt. 
Idag fyller fasters Tomas 70 år. Honom firade vi redan förra helgen då vi även träffade kusin Mattias med familj. Tobias var givetvis också där men Mattias som bor i Gävle ser man mer sällan. Mycket trevligt och super gott. 
 
 
 
Gammelgumman Maggis håller koll på matbordet!
 
 Nä, nu jäklars tar jag en prommis.... först käka med isak innan han ska jobba!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: