mariajr

2017-09-23
18:52:00

Unika perioder

Tillbaka heltid på jobbet.
Lite svårt att veta vem man är efteråt, typ nu! Samma person men med nya insikter och nya erfarenheter. Känsligare, med hopp om ett klokare jag.
Man kan i alla fall lugnt säga att prövningarna lät sig inte vänta på sig.
 
Förutom att projekt jag påbörjat fortfarande inte var färdiga men om möjligt lite tjorvigare då kollegor som haft för mycket på arbetsbordet och dåligt med stöd från våra chefer. De har helt enkelt fortsatt att "släcka bränder".
Sista semesterveckan ringde chefen och sa att vi var varslade. Två veckor senare hade vi förlorat fem kollegor :( .
Glädjen som börjat komma tillbaka for. En stor del av den i alla fall. Sen har vi också fått veta att vi ska vara glad eftersom vi egentligen är fem för många med den omsättning vi har. Så JOBBA BÄTTRE! Lär er skylta och tänk på merförsäljningen. Göm inte er bakom era datorer utan ut och möt kunden. Bra att dom hjälper oss så vi som inte jobbat som säljare mer än 29 år förstår bättre. 
Om jag säger nått om detta till min chef så får jag höra att det inte gäller mig!!! Ska det vara peppande? 
Jag vet inte!
Jag har försökt få ett uppföljningssamtal, ett sådant samtal som vi sa att vi skulle ha för att jag sakta och tryggt ska hitta tillbaka till mitt arbete men att vi tillsammans ska planera för att det ska bli bra och hållas bra. Inget såfant samtal har vi haft möjlighet att klämma in. Det har jag förstått och accepterat även om det faktiskt stör och retar mig.
Idag har jag jobbat första lördagen efter att jag blev sjukskriven. "Köksdagar" så både min kollega och jag har jobbat i köksavdelningen. Jag hamnade på våffelgräddningen. Helt ok att stå där och grädda våfflor. Men....det retar mig också. Vi ville inte ha våfflor för att då måste man står och passa det. Men efterom det var busenkelt och inget problem , chefen skulle fast stå där själv och grädda. Nu blev det jag! 
 
MEN, mitt i min vemodiga bitterhet så måste jag berätta att jag gjort nått häftigt.
Tog ut kompledighet i två veckor för att följa med Lars till Nikkaulokta. Jobba som montör och spad-gubbe :D
Även om jag har lite sviter kvar så här en vecka efter att jag kommit hem så var det en upplevelse. Vilken natur, trevliga människor, helicopterflygning och andra häftiga grejor.
 
 
 
 
 
Fler bilder kommer!
/ M
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: