mariajr

2016-11-04
14:29:00

Allhelgonahelgen - Vila!

 
Äntligen är klockan rätt mycket och jag har gjort bra saker. Tagit en promenad och gjort lunch, inte bara till mig själv utan till en väninna, sonen och Lars. Då är man som "duktigare".
 
 
Det här med att "vila" är inte så lätt. Hur vilar man egentligen?
När jag tänker efter så planerar ju min hjärna hela tiden. Vad borde jag göra nu? Vad förväntas man göra när man vilar? Hur vet man när man vilat klart?
Alltså det är inte lätt. Om nu tänker jag att när jag slutar tänka och planera, då vilar jag. Undrar hur länge det tar?
Pratat med mamma idag. Det lät som om det var bra med dem. Det känns skönt. Pappa mår antagligen lite bättre. Det är jag tacksam för.
Det låter som om Isak har det bra hos farmor och farfar. Klas drog iväg till en kompis. Blir bara gubben och jag hemma ikväll. Det är ganska mysigt. 
Jag är tacksam för vårt äktenskap. Har lärt mig av bl.a  min kompis Annica att tänka att man väljer att vara tillsammans. Numer (eller snart när barnen är stora) så måste man ju inte därför vara tillsammans. Jag väljer faktiskt min man idag <3
/ M
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: