mariajr

2014-10-21
23:24:48

Nu är jag här...

...inte för så länge sen önskade jag mig ett annat jobb. Jag önskade det så jätte mycket så jag satsade 1,5 år av mitt liv och en massa pengar på att byta karriär. Hoppade rätt ut! Utan att veta vad jag satsade på. Man lever bara en gång och man SKA satsa på sig själv.
 
Nu sitter jag här efter allt mitt satsande... Jag sitter på ett hotellrum i Tidaholm. Huvudet är fullproppat att ny kunskap. Jag är så trött...
 
Denna gång hoppade jag åt ett annat håll eftersom jag inte hamnade helt rätt sist jag hoppade rätt ut! Men jag sitter här. Har träffat många underbara människor och lärt mig mycket som passar mig, och som hjälper mig att bli bättre på det jag redan är duktig på. MEN jag har insett att även denna gång kanske jag kommer att få hoppa igen. Känns lite som jag tagit mig vatten över huvudet IGEN. Ska jag lyckas bli en super människa som ska fixa mer än vad som är normalt i denna bransch? Det känns liksom så typiskt. Typiskt, typiskt typiskt och åter igen typiskt jävla mig. 
 
Jag hoppas att jag om ett år kommer att skratta åt mig själv över hur jäkla orolig jag var och med facit i hand kan se att det gick bra!
 
NÄR ska man upptäcka att faktiskt inte kan allt som man tror att jag kan. 
 
Nu några timmars sömn .... <3
 
 
 
Kommentarer:
2014-10-24 @ 12:11:32
#1: Anonym

Ja men det där med utbildningar dem är livsfarliga. Till en gräns tycker man WOW vad man lär sig mycket, sen när man passerat gränsen och allt blir lite too much då känner man till slut att allt blev så rörigt att man nästan kan mindre än när man kom.. så är det iaf för mig. Sen är det ju tyvärr för mig lite tvärtom mot det du skriver, -När ska man upptäcka.. När ska jag upptäcka att jag kan ngt??

Vänta med att hoppa ett tag nu va? Du behöver inte vara ngn supermänniska, det behöver ingen. Önskar bara att alla kunde inse det och tagga ned lite :)

Kram

2014-10-24 @ 12:12:00
#2: Malin K

Det var jag som var anonym nyss!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: