mariajr

2009-10-31
11:36:24

Bus eller gos...var det någon som sa!

Lätt val tycker jag. Gos med bus låter väl mysigt. För oss blev det dock god mat och ett glas vin, sen blev det inte så mycket mer. När jag stängde butiken efter 18 så han gubben gjort en supergod middag med förrätt och allt. Hästarn fick sitt hö och efter att vi parkerat i soffan så tog det nog inte lång stund förrän det snarkades ordentligt vid min sida. Fick sparka till honom några gånger för att kunna höra tv´n.

Dagen idag har börjat bra. En kopp te och sen en lång prommis på nästan en timme. Jag har hunnit göra lite jobb och ska fortsätta men blev avbruten med att göra "det här" en stund.

Vi är nog lite konstiga min man och jag. I går kväll hade vi mer än gärna fått besök. Torkade t.o.m undan efter middagen snabbare och ordentligare än vi brukar utifall någon skulle dyka upp. Ända vet vi av erfarenhet att det inte gör det här i byn. Väldigt väldigt sällan i alla fall. Imorse däremot så låste vi dörren efter att vi varit på prommisen. Vi ville äta frukost med barnen ifred.DÅ om någon gång brukar vi få mycket besök. Cigaretter ni vet. Fattar inte varför rökare inte kan planera sitt rökande så att ciggen (el ölen för den delen) åtminstone räcker ett par dagar. Nu vet jag ju att det absolut inte gäller alla. De flesta hanterar det hur bra som helst. Jag säger likt Emil i Lönneberga. När man vill ha besök så får man inte besök och när man får besök (kunder) då vill man inte ha besök. Så när i "hundan" ska man ska man dricka sockerdricka!!! Ha ha...just så...

Oxfilén är framma för tining och jag ska beställa varor till måndag och sen skaj ag nog ut till pållarna.
Ha en trevlig All Helgona Helg// Kram

Kommentar:
2009-10-31 @ 11:59:22
#1: Malin

Hej kompis!!

Många kloka funderingar här, gos med bus kan bli riktigt bra och Emil han var långt ifrån ngn "dum" kille.



Hade våra män pratat ihop sig? Jag blev oxå bjuden på go middag med förrätt igår efter jobbet.



Vad härligt med en långpromenad, det har inte blivit ngn för mig än..är lite risig i kroppen särskilt fötterna nu..jo det är det jag skyller på just nu.



Börjar du inte bli redo för lite spridning av din bloggadress snart???



Kram Malin

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: