mariajr

2016-01-04
10:37:22

2016 har börjat

Å fort går det direkt...
Syrran med den hemmaboende delen av famljen har varit två nättre på besök. Underbart, tycker det är så tråkigt när de åker hem. Vi har umgåtts, shoppat, sett film, ätit, druckit lite vin och hunnit med en söndagsmässa med nattvard.
Det här med att testa minska på gluten i kosten har fortfarande visat sig vara klockrent. Nästan för bra för att vara sant. Inget blod än heller... Det må vara äckligt i många fall med de glutenfria alternativen men inget värre än att jag är övertygad om att man vänjer sig. Eftersom jag antagligen inte är gultenintolerant så kan jag ju slarva ibland när tarmen varit läkt ett tag.
 
Ledig ännu denna veckas två klämdagar. Ledig och ledig...klockan har inte hunnit bli halvelva och jag tror jag kollat mailen flera gånger, hunnit skicka några också samt tagit ett kundsamtal. Men jag är hemma i alla fall. Men lugnet har börjat lämna in och jag känner den välbekanta stressen som sätter sig i mellangärdet. 
 
Jag har tagit tag i förlängningen av grabbarnas träningskort samt mitt eget. Förlängde faktiskt det egna kortet på samma sätt som sist. Hoppas det går bra. Vi har inget dokument på jobbet som säger vad som gäller och ingen vi direkt kan fråga och få ett svar. Så jag tänkte jag gör som sist, det måste ju funka. Mailat min chef och talat om det och att faktura kommer. Hoppas det blir rätt. Samtidigt tog jag tag i saken att fråga om eventuell hjälp av sakkunnig på gymet här i Råneå. Så nu ska jag få träffa "sjukgymnast" (eller nått sånt). Min styrka i det opererade benet har kraftigt minskat och benet har börjat kännas instabilt. Får lite dåligt samvete utav det. Tänk att jag "fått" en ny höft och så missköter man den. Usch! Men jag tror att jag fått mig en tankeställare. Trodde faktisktiskt inte att det skulle visa sig så ordentligt att jag inte tränat. Nu när jag vet kan jag ju göra något åt det. Inte något ont som inte har något gott med sig!
 
Idag ska jag rensa minst en garderob :)
/Kram
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: