mariajr

2015-01-29
20:28:38

Ett glas vin...

..fy fan vilka dagar jag har. Ett glas vin gör sitt för avkopplingen på kvällen.
Igår bad jag Vd´n hålla käft, idag bjöd han på lunch tillsammans med platschefen. Fick t.o.m åka ståndsmässigt i Porsche Cayenne i snökaoset. Tänkte att nu får jag en uppläxning som heter duga.....Mina kinder var så varma och röda så jag hade nog inte kunnat gå på en trottoar utan att stoppa trafiken....Men det gick bra! Jag fick bekräftat att en VD inte behöver veta allt bara jag sköter mitt jobb! Samt att det blir nog bäst om jag inte frågar och ber om lov...utan bara GÖR!!!
 
En annan sak.
Jag tror mig alltid haft bra koll på stress. Kunnat medvetet välja lite hur man tänker och på så sätt inbillat mig att blir det för mycket så ändrar jag min inställning så det inte hanterbart. Nu är jag inte lika säker på hur jag hanterar det. Kan inte bromsa så bra. För fösta gången i mitt liv påverkar det sömnen, ger tryck över bröstet och får mig att böla (vilket i och för sig hänt förr).
 
Snälla ni! Någon som läser och kan ge mig ett gott råd?
 
Å jag vill vara duktig ( för att inte säg bäst på det jag gör)! Jag kan inte bara göra mindre! Jag vill hinna med allt ....men nått annat jag kan ta till mig för att inte komma i statestiken som en kvinna snart 50 som drabbats av den typiskt manliga hjärtinfarkten!
/M
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: