mariajr

2015-12-19
12:17:11

Både redo och inte redo för jul!

Har inte tagit tag i något av alla "jul-måsten" och känner mig inte redo...det finns faktiskt sådana saker som "jul-måsten". Har inte bakat...men det har andra gjort till oss. 
Vet inte ens var vi ska fira jul. Får vi besök eller får vi inte besök. Har inte förberett någon mat. Men mitt inre säger att det behöver man inte. Maten gör man allt eftersom.
Har inte köpt julklapparna än.
Jobbar sent varje dag och har inte ork efter det. Men samtidigt är det skönt att jobba. Då vet jag vad jag ska göra! Som att sitta nergrottad i ett spel! Då behöver man inte ta tag i livet och vet vad man ska göra.
 
Är trött. Inte så jag behöver sova, utan bara trött. Vill nästan inte ens umgås med någon. Vill krypa in under täcket och stanna där. Nästan lite folkskygg.
Jag är inge rolig just nu.
Det stressar och ororar mina nära och kära. Det stressar mig ännu mera.
Jag är redo för jul eftersom jag behöver vila!
Tagit ledigt mellandagarna!
 :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: