mariajr

2015-04-04
09:36:00

Påskstök!

 
 
Vi har väl länge förstått att vi behöver göra något åt vår dusch snart. Rören har känts lite lös, det har knakat i golvet osv T.o.m anmält till försäringsbolaget om ev vattenskada. Då skickar de hit Anticimex...hmm Jag tycker man ofta sätter för stor tilltro till Anticimex och sina fuktmätare. Denna gång gjorde inte den känslan annorlunda, tyvärr. Jag tror ju fortfarande att man måste ha kunskap och efarenhet som främsta förmåga och kunna vid vissa tillfällen få bättre underlag med olika sorters hjälpmedel. INTE sätta så stor tilltro till själva hjälpmedlet. 
Nåja "Anticimex" kunde inte ens svara på om golvbrunnen var godkänd eller inte och hade inget intresse av att gå i kryputrymmet för att se om det syntes något där utan bara konstaterade att vi inte hade någon vattenskada. Någon dag efteråt fick jag även meddelande från Länsförsäkringar om att vi inte hade någon vattenskada.
 
 
Nu har vi i allafall rivit och ... vi har vattenskada. Inget som inte går att åtgärda. Men hade vi lyssnat på Anticimex och fortsatt använda duschen så ....hade det varit en större skada ganska snart.
Man får väl inget av försäkringsbolaget ändå så.
 
Tur att man har en karl som det händer kring. Inget vanligt påskfirande om man säger så.
 
 
 
 
Vilken tur att jag har en händig karl....vips så blev den lilla klädkammaren i hallen en toa.
 
 
Mycket spill blir det.
 
Samtidigt så ska vår tvättstuga också få ett lyft.
 
 
Kanske ska det bli så här....men inte riktigt! 
 
Vi satt en stund hos grannen under långfredagseftermiddagen.
Mysigt med vovvarna. 
 
Isak och Sigge busar! Sigge hade nog velat busa hårdare men var lyhörd och duktig.
 
 
Gamla killen Jerbas njöt av lite massage!
 
 
 
Idag får jag träffa syrran med familj <3
Dagen idag vill jag - 
Ger mig avkoppling
Tillfredställelse att ha fått något gjort.
Gör mig pigg & glad.
Ger mig kärlek
 
Vila!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: