mariajr

2014-09-20
19:09:00

Nytt jobb!

Ibland går det fort. Åkte till jobbet på måndagmorgon helt ovetande om att fredag samma vecka var sista dagen jag jobbar på Arkitekthuset Monarken. Inte till ett lokförarjobb som man skulle kunna tänka sig (tyvärr), men det är nästan helt dött på den fronten för tillfället. Nu börjar även klasskompisarna som varit söderut och jobbat under sommaren komma hemmåt igen. I många fall till att vara arbetssökande. Nåja det kommer garanterat att lossna och alla vi som vill kommer att få jobb som lokförare på det ena eller andra sättet.
 
Nu lämnar jag mitt kontor och min rumskompis!
 
 
 
Jag ska börja som kökssäljare på XL Bygg här i Luleå. Känner mig oerhört taggad att få jobba i butik igen. Har faktiskt längtat efter det. Lite nervös också över hur mycket driv jag har kvar. Men det ska bli både roligt att spännande. Två utbildningstillfällen är redan bokade. Bara en sån sak.
 
 
 
Kommer nu att få en vecka ledigt först. Skööönt! En perfekt husstädarvecka för att kunna koncentrera mig på det nya jobbet sen. 
 
Nu lite tillbakablickar från vår sk semester. Järnvägsmuseet i Gävle var faktiskt lite roligt att promenera runt i. Häftiga lok och vagnar och en spännande historia.
 
En hästvagn, här rymdes 6 hästar.
 
Här passade jag bra! Eller...
 
Passade på en snabb visit och pizza hos kusin Mattias. Även faster och Tomas var där.
 
 
Våra tre dagar i Stockholm blev intensiva.
 
Före semestern blev vi av med denna coolong. Köparen körde annars en Audi med 500 hk...man kan ju bara undra hur han tänkte nu!
 
 
Nu har gubben gjort en GT till mig. Hoppas den höjer mitt blodtryck lite. Har mått lite dåligt några dagar nu. Lite illamående och yr. Mitt blodtryck är väldigt lågt. Övertrycket har varit under 100 nu sen vi började kolla. Till veckan ska jag till VC för att kolla det och sen kanske få en läkare som tar lite ansvar för pillrena jag stoppar i mig. Känns ju lite fel att äte blodtryckssänkande när jag har så lågt.
Mår jag bara ok imorgon så blir det nog årets sista längre hojtur. Septemberrundan! Boden-Luleå-Piteå-Älvsbyn-Boden!
 
Vi får se!
Kram
 
 
 
 
 
 
 
Kommentar:
2014-09-22 @ 12:25:19
#1: Malin

Jag ibland svänger det :D

Hoppas nu att du kommer att trivas!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: