mariajr

2014-09-24
07:54:14

Nu börjar det bli kallt på rktigt...

brrr! Jag har inte så mycket emot det. Det känns fräscht och friskt. Men friskt och friskt, kanske inte. Folk hostar och nyser och snörvlar överallt runt omkring en. 
Peppar peppar så har jag klarat mig rätt bra. Min kropp kämpar emot och jag hejjar på. Var dock till läkarn igår men på grund av blodtrycket så HURRA jag ska få bli av med ett piller. Kanske inte det piller jag helst velat bli av med för nu kommer jag att gå upp i vikt tror jag. Vätska! Men vi provar...det är ju inte jag som är läkare.
 
Körde hoj igår också, kontrollbesiktning för att slippa besikta till våren. Har bara april på mig och då vet man ju inte hur vädret är. Men jag var nästan övertygad om att jag skulle frysa ihjäl. Men se det gjorde jag inte. Packade på mig flera lager. Men fingrarna var det lite synd om. 
 
Jag tycker det är roligt att åka och besikta mina motorcyklar. Tycker dom är så trevliga där. Samtidigt som de ska vara lite auktortära och viktiga ( å det är dom ju) så är dom liksom mån om en. Ger goda råd och vill att man ska dricka kaffe och bli varm om händerna å sånt :D Älskar det!
 
 
Passade på att svänga förbi en lokförar-klasskompis. En klasskompis som antagligen inte hade lust för sällskap eller att jag skulle se henne i det skicket. Hon var tok förkyld, stackarn! Men jag bara trängde mig in och fick en kopp kaffe ;) 
Hade tänkt hinna med lite fler besök men kom på att jag hade föräldramöte i Råneå och när man är ute med hoj vill man ha lite marginaler. Jag njöt hela vägen hem på min fina Marauder. Frös inte alls nämnvärt.
 
 
Föräldrarmötet startade i Aulan där rektorn (nya) inledde med "Jag har världen bästa jobb" ... tror förra rektorn också inlett på samma sätt. Resten av tiden kretsade mina tankar kring det så jag vet faktiskt inte vad han sa annars. Jo jag minns att vi fick se en film utan ljud om hur man bär en dator. Locket stängt med ett stadigt tag med båda händerna. Sen får man inte rycka ut sladden/ laddaren från datorn man måste ta ett ordentligt fast grepp och dra ut den! Kom ihåg det!
 
Givetvis fick jag ett uppdrag på föräldramötet. FöräldrarRepresentant i en samordningsgrupp. Har varit med förut och det är inte ansträngande. 
 
Jag kände - Vad härligt att jag åkt hoj på förmiddagen!
 
 
Kommentar:
2014-09-24 @ 08:25:28
#1: Malin

Man kan helt enkelt säga att motorcykelåkandet ger dig energi :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: