mariajr

2014-09-27
09:38:38

Höstrusk

Igår var en ovanlig dag. Redan vid lunch hörde jag en röst som ropade HALLÅ från hallen. Älslingen hemma redan!!! Hur ofta händer det? Andra dagarna denna vecka så har han kommit hem på kvällen och åkt igen för f_n på morgonen. En natt inte ens hemma. Så det var riktigt mysigt att han honom hemma så tidigt. Nästan så man inte ens vet hur man ska beté sig. Nåja, det är klart att han planerat in mycket ändå för denna eftermiddag så inge mera lugn och ro. Hämta isolering, förbi på jobbet, köpa ställning och presenning till båten, hämta grus (det han vi inte) mm mm
Hädanefter så har vi bara ett ställe att åka till när vi ska ha bygghandelsvaror. XL Bygg så klart! 
 
 
Kändes lite pirrigt att möta mina nya arbetskamrater i butiken. De har ju bara träffat mig en gång, snabbt så Skulle de känna igen mig? Vad ska jag säga?
Men de kände igen mig och genast presenterade en av tjejerna till den andra. Det här är vår nya kökssäljare! Gulligt och varmt! Meddans LArs och Isak handlade ute i hallen så tog jag en kaffe i fikarummet. Försökte hejda mig och inte prata för mycket.....men vad f_n .... jag tror jag misslyckades :(
 
Mörkret har infallit och höstrusket är på allvar här. Stearinljusens årstid har börjat.
 
Kvällsmys
 
 
Nu har lördagen startat!
/M
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: