mariajr

2014-11-29
10:29:00

Hemma...

Äntligen hemma en helg :D Både lördag och söndag.
När jag kom hem i torsdagskväll möttes jag av bästa uppvaktningen hemma. Mor och far på plats och min familj. Smörgåstårta, tårta, lussebullar, pepparkakor och städat hemma. Sååå skönt. Går inte att beskriva. Är så tacksam över alla jag har i mitt liv. Synd bara att syrran och hennes gäng inte hade möjlighet att komma. Å Sundsvallsgänget finns lite långt bort. 
Ibland måste man påminna sig själv om det. Jag har varit ganska låg några dagar. Tror det är för att jag är trött. Nytt jobb och allt som kommer med det. Många resor och utbildningar blir MYCKET. Samtidigt vill man inte klaga eftersom det är sånt jag saknat tidigare. Nu har jag ju mycket av det jag saknat och så känns inte det heller bra.
MEN jag är rätt övertygad om att det har att göra med att jag helt enkelt är trött och sliten. Så nu när jag är rätt övertygad om det så vet jag ju att det är övergående och jag kan äntligen börja koncentrera mig på att ta tag i mitt nya jobb på allvar. 
 
Besök på Marbodals fabrik i Tidaholm var snabbt men i många fall riktigt intressant. Kanske inte den mest avancerade fabrik jag varit på men givande att ha sett processen. En gammal fabrik men välstädad och trevlig. Där man annammat modern teknik men samtidigt behållt gamla teknik där den nya kanske inte visat sig vara så bra. 
 
 
 
 
 
 
Fredag på jobbet :) Fick in tre kök att rita på... hurra!
Även om jag känner att det kanske var lite tokigt att lära mig två olika "köks-cad-program" samtidigt. Jag blandar lite ihop de två. Men super att jag får börja träna!
 
Sen kom Malin och Mårten och gratulerade mig på födelsedagen. Världens bästa fredag på länge. Vi hade faktiskt fika och smörgåstårta för fler ...men ...då räkte det till mer för oss!
Mitt humör vändes totalt. 
Igår kväll var poolen värd vartenda öre.
 
Nu har vi bara en härlig morgon.
Puss på er alla....
 
 
 
Kommentar:
2014-11-30 @ 22:21:03
#1: Malin

Men puss på dig också! Det var supermysigt i fredags, massor av gott att äta och dricka och poolen var ju supernice att umgås i!!!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: