mariajr

2014-11-03
21:25:47

Det var en gång en norsk, en dansk och en svensk...

Ett tag under dagen var jag nästan övertygad om att detta går aldrig vägen, jag kommer inte att lära mig ett dugg, all energi kommer att gå åt till att försöka separera orden i de andras meningar. Så tänkte jag!
 
Behövde ju inte oroa mig för att hitta till kurslokalen. Min kurskompis Eirik (Norrmannen) och jag blev hämtade av Flemming (Dansken) vid receptionen. Enkelt och tryggt. Nog för att jag tror jag hade kommit i tid till kursstart ändå men det här kände bättre. 
Det är klart att Eirik kommer från Bergen i Norge...det funkar stundvis bättre med engelska. Förutom att kursen vi går denna vecka normal brukar vara två veckor så ska jag lyssna på en norrman och en dansk samt en massa ord på tyska och franksa.
 
Lunchen :D
 
 
Alltså ... nåja från att jag kände det rätt hopplöst i början på dagen så känns det rätt ok nu. Kan vara vinglaset och den goda oxfilén på restaurang...
 
 
eller så är man bara så trött i huvudet så man inte hade förstått nått även om det var på svenska. 
Imorgon börjar vi tidigare, så nu blir det natten!
/M
 
Kommentar:
2014-11-04 @ 11:51:47
#1: Malin K

Jag undrar bara, vart var Bellman :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: