mariajr

2014-03-23
12:16:00

Ljusare tider!

Äntligen kan man verkligen känna att våren är på väg. På fredag när jag körde tåg från Ånge till Sundsvall var vädret superfint. I sånt här ljus och väder kan man verkligen inte tycka annat än att köra tåg är fantastiskt.
 
Koppel och slangar. Kopplet är ok men slangarna kan vara ett h-vete när det är kallt. I alla fall för mina händer. Då undrar man ju ibland hur man ska klara det ensam. En dag som denna - inga problem.
 
Kliver man av där det lutar från rälsen kan det för mig vara rejält högt att ta mig in. Men hittills har jag fixat det. 
 
Eftersom grabbarna är uppe hos oss. Per, Ulf och Gustav hälsar på hos Lars, Isak och Klas så passar även vi på att mysa. Korvgrillning!
 
 
Falukorv och spiralkorv...mums!
 
 
Felicia och farmor gjorde snögubbar. En baby och en mamma blev det. Tror inte pappan blev klar!
 
Kvällen slutade med tjejkväll. God mat, vin och sällskap.
 
Nu fika i Birsta men ny bekantskap.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: