mariajr

2014-04-08
07:56:58

Sista veckan av LIA före examintaion!

Vilken bra körningen jag hade igår. Ny handledare förståss då jag inte varit i Boden sen i våras på första LIAn. Nu har sista veckan börjat. När man tänker tillbaka så känns det inte så länge sen. Men samtidigt har så mycket hänt tycker man. Igår var det "stålpendeln" som stod och väntade vid perongen. Drygt 3000 tom och strax under 500 meter lång. Dragkraften bestod i tre stycken Rc4 (trippel-kopplade). Jag vill inte säga att det var "lätt", men det kändes inte så tungt som jag förväntade mig att det skulle kännas. Tidigare gånger har det varit en multipel av Re (multipelkopplade trackslok). 
 
 
Mycket intressant, eller hur? ;) 
 
Annars så händer "Våren". Det syns inte direkt eftersom vi faktiskt har snö kvar och igår var det t.o.m -10 grader på morgonen. Men solen värmer ordentligt och det känns. Det främsta är ljuset. i både skymining och gryning så känns det.
 
 
 
Å sen ett självvalt vårtecken ... 
 
husvagnen är hämtad!
 
 
Hönsen hos Nina får börja komma ut!
 
Lars började sin morgon tidigt. Tror han kom och pussade "Hej då" åt mig strax före fyra imorse. Mot Kiruna. Isak sitter redan på bussen mot stan och Klas är är också på G snart. Bara jag som måste lägga på ett kol. Kör inte tåg igen förrän vid 17 tiden men jag måste fram och åter till stan för att fota mig på Trafikverket. Dom envisades med att jag INTE kunde ta fotona där när jag var och skrev provet vilket givetvis var fel. Borde ha stått på mig. Hade ju just skrivit prov om att det är Trafikverket som har i uppdrag åt Transportstyrelsen att ansvara över detta. De bad flera gånger om ursäkt när jag väl hemma ringde och frågade om detta. De skyllde på att killen i receptionen varit sjuk och förvirrad. Han såg då inte alls sjuk ut utan väldigt alert i en pratstund med en kompis. Nåja, ett nytt försök idag igen.
 
/M
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: