mariajr

2013-10-29
12:51:00

På plats i Ånge!

Nu är jag här!
 
Lars som följde med för att installera mig i Ånge har just börjat köra tillbaka till Bergeforsen :( .
Min tur idag börjar om drygt tre timmar. 15:50 och slutar imorgon bitti 05:21. Om allt går som planerat vill säga. Man ska tydligen aldrig som lokförare säga att jag kommer hem då och då för då kan man ge sig f-n på att man blir kvar efter spåret någonstans och kommer hem i bästa fall fyra timmar senare än uttalat. Så jag säger att jag planerar sluta min tur 05:21.
 
Jag hade fått boka en av Green Cargos lägenheter alldeles intill stationshuset. Knappt 100 meter från orderrummet där jag börjar mina turer. Gunnar som tog emot igår var trevlig och visade Eric (klasskompis) och mig runt. Även mitt bihang Lars. Dom trodde väl att Lars följde med för att ha koll på var frun hamnar och vilka hon kan tänkas umgås med ;) ... Arbetskläder fick vi. Tyvärr fanns inte fodrad jacka i min storlek så jag får försöka ha lite lager på lager. 
Lägenheten.....javisst! 
Ett rum med kokvrå och en inte allt för länge sen omgjord wc med dusch. Heltäckningsmatta som nog sett sina bästa dar. (Glömde ta bilder)
Gunnar hade sagt att han inte visst om den gamla tjocktv´n fungerade så vi hade garderat oss med att ta med egen. TV kan ju vara ett underhållande inslag om man ska vara i Ånge i fem veckor och mestadels sova på dagarna och köra tåg på nätterna.
 
Det är mycket möjligt att tjocktv´n funkade med antennkablarna var nog av klippt så inte heller vår tv gick att få igång. :(
Sängen hade nog också sett sina bästa dagar och hade vi stannat där hade Lars fått hjälpa mig att skruva till eller montera bort benen. Hela sängen svajade. Inga läslampor fanns....jo de fanns men sönder inne i ett skåp. så när Lars började säga att här kan du ju inte vara i femveckor....du kommer att grubbla ihjäl dej så vara jag itne sen att hålla med. Ringde en kontakt som jag pratat med tidigare och där en klasskompis bott. Hon hade ledigt och vi flyttade mitt pick och pack. Tre gånger så dyrt och jag kommer nog att ta bilen till Green Cargo. Men trevligare. Jag bor inneboende hon en konstnärlig dam i sina bästa år. Har en hylla i kylen och en i frysen, hyla för torrvaror och toa saker och ett eget rum. TV i ateljen i källaren och internet ingår. :))
 
Igår drog hon även fram en madrass för Lars och jag misstänker att jag nog redan pratat ihäl henne. 
 
 
Nu vila inför tre timmar "Lokväxling" och sen en tur till Långsele.
 
Förresten alla i klassen hade klarat provet i "Skydd" förra veckan vilket betyder att jag hade G i alla fall. Tandläkarbesöket var underbart. De hittade cementrester kvar under tandköttet som hunnit bli inflamerat....lite bedövning och skrap så vips var det fixat. Kommer att ha lite ont och det kanske kommer att blöda lite sa dom. Men jag känner redan att det är 95% bättre så om det blöder lite skiter jag i.
 
/Maria
 
Kommentar:
2013-10-30 @ 08:44:21
#1: Malin K

Helt rätt att uppdatera boendet!!!

Hoppas att du kameran med dig!? Men den kan jag roa mig lääänge :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: