mariajr

2013-10-14
22:02:48

Extra ledigt

Idag fick jag en extra ledig dag ifrån skolan. Mest troligt blir även torsdag en självstudiedag. Som vanligt tänker jag alltid att jag ska hinna med så mycket. Allt från att tvättstugan ska vara fri från rentvätt, alla sängar bäddade och huset damsuget....å sen... sen när allt det där är gjort och det inte ens är lunch ska jag ut på en extra lång promenad i det härliga soliga höstvädret. Så som ALLA andra hinner göra! Istället börjar jag grubbla på hur lat jag är och vad jag egentligen håller på med. Har jag riktigt koll på mitt livs plan eller???? 
Så är jag ju lite trött än så jag sätter mig i soffan för jag har ju egentligen inte lust att göra nått.
 
Helt plötsligt har hela dagen gått och jag har endast bäddat en säng och betalt lite räkningar.
 
Klas är i duschen efter basketträningen, Isak sitter framför datorn och har lovat avsluta. Lars sitter väl i baren just nu på storforsen hotell och har trevligt med sina kollegor. 
 
Är jag kanske lite avundsjuk?
Kommentar:
2013-10-15 @ 08:00:49
#1: Malin

Jag tror att du blir matt av alla ambitioner du har för din lediga dag.

Sen är du nog liite avis på Lars o den där baren i Storforsen ;-)

Svar: Japp stämmer nog. Men jag är inte så säker på att han stannade nått i baren,han hade ju "glömt" tala om för mig att det var mix-bastu och bubbelpool i relaxen.
Maria Rautila

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: