mariajr

2013-10-30
19:09:00

Dag 2 i Ånge!

Min första tur igår gick bra. Träningsvärk lite här och där, mest rygg, bröst, armar och lår. Inte så många blåmärken. Men äntligen har jag fått pröva lägga ett koppel. Fick både koppla ifrån och koppla ihop. Min handledare/ instruktör hette Thomas. Här hjälper vi en annan lokförare att komma iväg med sitt tåg.
 
 
 
 
Efter tre timmar på bangården bär det iväg mot Långsele med lokförarelev Rautila vid spakarna.
 
Lyckades ganska bra med att somna efter en liten frukost och åter vid mitt boende. Idag har jag inte gjort mycket. Försökt vila och få i mig lite mat. Tror min kropp vägrar vara hungrig just nu.  Jag är ensam i huset, har varit det nästan hela dagen. Annki och "hennes vän" har åkt iväg till Sundsvall tror jag. 
Hon verkar rätt noga med att allt står på rätt plats. 
Undrar om hon märker att jag använt henne gjutjärnspanna. Hade jag hittat ett "teflon" alternativ hade jag tagit det. Äggen brände fast så klart. Hur rengör man en sån. Har gjort mitt bästa och sen droppat (ja det blev kanske lite mer) matolja i den så den skulle se fin ut.
 
Ikväll börjar jag 20:18. Planerar vara tillbaka 04:22 imorgon bitti.
 
Imorse kände jag mig ensam. Kunde inte hålla tårarna tillbaka när jag pratat med Lars på morgonen, tror inte han märkte nått. 
Men jag förstår ju att det är löjligt. Vad är fem veckor i sitt liv och jag brukar väl kunna tycka det är skönt och intressant att göra nått nytt. Kan det vara att man vet att man ska vara borta så länge eller är det så att jag helt och hållet inte riktigt vet vad jag håller på med? 
 
/M
 
Ni som läser här får gärna lämna en kommentar!
 
 
 
Kommentarer:
2013-10-30 @ 19:37:04
#1: Lars

Älskar dig jätte mycket och vill att du ska veta det!
Försöker mitt bästa med tröst och uppmuntring. Vill att du ska må bra och känna dig trygg.

Svar: Jag vet älskling! Oroa dej inte. Det känns redan bättre. Tanten är bara lite ovan att vara borta från er.
Maria Rautila

2013-10-30 @ 21:54:35
#2: Malin

Det är inte lätt att njuta när man saknar ♥

Får du inte ett jobb som lokförare som passar dig så behöver du inte jobba som det. Det finns andra jobb. Hoppas även jag :)


Svar: Nä, det stämmer nog. Svårt att koncentrera sej på njutning om man saknar och grubblar. Men jag hinner ha roligt och njuta när jag är på turerna och kör. <3
Maria Rautila

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: