mariajr

2013-11-26
16:00:52

Redan över!

...men jag ska tillbaka till Ånge redan till vecka 50. Drygt en vecka hemma.
Vecka 50, 51 och vecka 2 ska jag ha LIA (Lära i arbetslivet) 3 på Botnia Tåg i Ånge. Men det är "bara" två veckor först, kommer att gå snabbt. Sen julledigt i två veckor.
 
Imorse vaknade jag tidigt. Ville inte kliva upp före svärfar! Men efter att jag spelat på mobilen i nästan en timma, slagit in ett par julklappar och det fortfarande var tyst i huset så klev jag upp.
 
 
Idag börjar jag 18:33 och slutar (OM allt går som planerat) imorgon 13:06. Nu när man har så lite tid kvar här har hemlängtan blivit lite mer påträngande. JAG VILL HEM!
Jag har fått mina betyg och skulle ju kunna sticka hem redan nu....hmmm....men det vore ju dumt! Eller hur?
 
Lika bra att köra till Storvik och bo i "källaren" bland silverfiskar en natt först.
 
Vet ni vad? Det regnar :(  Slirbroms och sandning kanske gäller idag.
Denna tur hoppas jag på ett tåg på max 500 meter, vagnvikt mindre än 800 ton och två lok :) då får jag kanske avsluta min LIA här med bra bromsningar, håll tummarna är ni snäll//
M
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: