mariajr

2013-11-15
16:56:00

Dag nr 18 i Ånge!

Hurra! det snöar och blir ljust och fint......Nej! det spöregnar. Det blir mörkt, blött, halt och kallt :(
 
 
I morse kom jag hem från en fin körning fram och åter till Långsele. Fick klargöra kallt lok, växla och koppla. Ikväll redan bär det av mot Storvik igen. 
Igår slirade det som bara den när vi startade från Ånge. Tog länge innan jag fått upp farten på tåget. Det blir lite lirkande mellan slirbroms och pådrag. Idag blir det nog värre :(  Men det är ju nu man ska ha lite besvärlig körning när man har handledare med.
Man får tid till eftertanke på överliggningarna. Vad håller jag på med? 
Lite oro för de där hemma också.
 
 
Min hyresvärd Annki och hennes vän Leif.
/M
 
Kommentar:
2013-11-15 @ 20:57:49
#1: lars

Du behöver inte vara bekymrade över oss här hemma, men du ska veta att vi saknar dig. Sitter i köket med dator och tv. Men tror du inte att det är så ila att det är fotboll på den rackarn nu! Så det är bara att gå och lägga sig. Älskar och saknar dig /Lars

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: