mariajr

2013-11-05
16:37:00

Ånge dag 8

Man blir lite dag-vill. Säger hela tiden att det är måndag än. Det känns som måndag eftersom det var då jag började min tåg-tur. Att jag sen hunnit bli tisdag innan jag kom tillbaka har liksom inte sjunkit in än.
 
Hur som helst hade jag en bra praktiktur. Denna handledare hette Anders och har egentligen sagt bort att ta elever mer. Men jag tror att han blev lite pålurad mig. Men han sa flera gånger på väg hem mot Ånge att han inte ångrade att han tackade ja :))  så kul!
 
 
Idag fick jag också köra i dagsljus. Mycket lättare tycker jag när man ser lite terräng runt omkring. Lite lättare att avgöra om det lutar nerför eller uppför. Nöjd elev!
 
har just pratat med min handledare för imorgon. En tjej i min ålder som varit lokförare i snart fyra år. Jag blir henne första elev och jag tor hon var lite nervös över det. Vi kom i alla fall överrens tillsammans att det kommer att gå skitbra och att vi över på varandra. Jag själv tycker det ska bli jätte intressant att träffa någon i just min ålder och som ganska nyligt blivit färdig lokförare. Någon man kan relatera till osv... hur bra som helst.
 
 
Tåget vi lämnade över till annan förare i Storvik.
 
 
Överliggnings lägenheten i källaren på ett lite hyreshus. Medtagen frukost!
 
/M
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: