mariajr

2013-03-26
18:56:24

LIA 1

Lära i arbetslivet!
 
Lagomt lulligt! Trött, speedad och för tillfället nöjd med tillvaron. Klockan ringde 03.00 imorse och mitt pass på Botnia Tåg började 04:47. Tvingade i mig en lite macka på morgonen och har just fyllt på med en middag. Två koppar kaffe där emellan. Är det så här det ska vara fram över? Är det det här jag vill? Jag vet faktiskt inte!!!
 
Saknar mitt jobb med medarbetare och lyxiga tider och även det roliga i att säga att man är ingenjör på Arkitekthuset Monarken. Kommer jag att känna samma sak när jag säger att jag är Lokförare???
 
Jag vet att jag sagt det förrut och jag kan lova att jag säger det igen. Tiden går fort! Min utbildning är bra men om det är det rätta just nu har jag faktiskt ingen aning om.
 
Denna vecka och fem veckor framöver kommer jag i alla fall få ett första smakprov på vad lokföraryrket innebär. Igår och idag har jag fått köra tåg. Igår körde jag hela vägen från Kiruna tillbaka till Luleå. Idag har jag fått köra mer eller mindre både till Kiruna och därifrån. Höll på att lämna vår "ombordansvarige" på plattformen i Notviken! :(
Men jag gjorde det inte! :)
 
Det är rätt coolt att köra tåg!!!  / M
 
Kommentarer:
2013-03-27 @ 06:21:43
#1: Malin K

Wow kör du redan själv? Coolt!

Tur att du har tjänstledig fr Monarken, då är alla dörrar öppna när du bestämt dig.

Kram

2013-03-27 @ 07:32:55
#2: Maria

Men dörrarna är inte öppna så länge som jag hade velat. :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: