mariajr

2013-01-29
17:00:00

Det knallar på...

Ingen riktig rutin än på det nya året. Ändå har snart en månad redan passerat.
Just nu känns det väldigt lyxigt att plugga, förutom att jag känner mig fattig. Jag lär väl få äta upp det senare under utbildningen, men just nu känns det så.
 
Börjar sent på måndag och självstudier på fredagar. Perfekt för att klämma in träningen för höften osv... Har en känsla av att denna tid kommer att kännas viktiga inför större prov.
 
Det här kan bli min arbetsplats i framtiden. Kan det verkligen passa mig? Jag är inte säker!
De senaste dagarna har vi pratat om elanläggningen runt spåren. Jag säger bara en sak: LÄSKIGT!
 
15000V i ledningen ovanför, driftjordning via loken ner till rälen. Spårar man ur och hjulen inte sluter kretsen via rälen......stå för fan still och rör inget!!! (nu överdriver jag lite ;)  )
Jag som alltid haft respekt för el. Jag gör som jag brukar, utsätter mig för det!
 
Kram M
Kommentar:
2013-01-30 @ 08:36:10
#1: Malin

Ja det är ingen lek med elen kring järnvägen!

Spännande att se om du inom ganska snar framtid kör stålpendeln eller malmvagnarna utanför mitt jobbfönster, iså fall måste du tuta varje gång!

Det är modigt av dig att testa ngt helt annat, livet måste inte tuffa i samma spår hela tiden.

Inom en snar framtid kanske jag oxå måste ut o testa mina vingar igen.

Onsdagskram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: