mariajr

2012-10-12
17:01:03

Bra-dåliga besked!

Inget är gjort med mej. Inga extra piller, ingen healing, ingen hypnos (vad jag minns iaf)...inget annat än att jag varit till ortopeden och pratat om vad vi ska göra med min onda höft. Lipade inte heller speciellt mycket där, bara lite i samband med att jag skulle berätta hur jag upplever min höft. Alltså INGET är egentligen gjort och ändå mår jag så mycket bättre. Visst är det konstigt?
 
Höftkulan skall ersättas av en protes, och det ska vara gjort före årsskiftet OM bara försäkringsbolaget inte sätter käppar i hjulet och vill börja göra något annat innan. Det trodde min läkare att inte skulle bli aktuellt. När de ser mina bilder kommer ingen tydligen att motsätta ett höft-byte.
Jag frågade för säkerhets skull om han visste att det redan var en bit in i oktober. Ja det visste han....
Men jag glömde i och för sig att fråga om han menade detta år :)
 
Jag ska opereras här på Sensias läkarhus. De har inte än börjat göra höft operationer men han lovade att läkarna var mycket erfarna och försäkrade också, på min fråga om nya maskiner och "måndagsexemplar", inte skulle ställa till problem.
 
Tänk vad psyket påverkar oss.
 
När man fått ett slutdatum på nått jobbigt så blir problemet helt plötsligt inte så stort.
 
I helg blir det basket, tvätt och VIN ;)
 
Kommentarer:
2012-10-15 @ 13:03:13
#1: Malin

Läskigt och bra på samma gång!!!

2012-10-16 @ 08:22:22
#2: Maria

Ja vet!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: