mariajr

2012-01-15
09:41:26

Kylig morgon!

Imorse var det riktigt kyligt. -20.5 grader. Tror det är det lägsta hittills i vinter. Då måste man kika ut för att se att de små djuren har käk. Det hade de inte tillräckligt i alla fall. Lars ut för att fylla till småfåglarna och jag ut för att fylla till Tinni.  Hon blir så lycklig när hon får go-saker. Vi har förberett för lite kyla till henne. Lars har skottat värsta igloon till henne. Snö isolerar rätt bra, hoppas vi!



Grannen har beställt kaffe och grabbarna har klivit upp. Eld i kaminen och tillfälle att mysa lite.

Tänk att man var orolig för en mycket snöfattig vinter. Men se! nu har vi hur mycket som helst.

Lite grubbel!
Varför är vi människor stora egoister! Vi är faktiskt det. Vi har väldigt svårt att se när vi själva gör fel. Visst är det självklart att vi själva gör rätt och finns på "de godas sida" och alla de andra har fått det mesta om bakfoten. Det är ju en självklarhet, eller hur! Som värsta Amerikanska patriotfilmen. Våra barn gör aldrig fel och har de eventuellt haft för sig lite "pojk-streck" så var det under bästa välviljan och missförtånd. De MÅSTE ju vara de andra ligisterna och ouppfostrade ungarnas fel. Å´ser man något som avviker från detta...då gör vi som strutsen, så försvinner kanske det jobbiga.

Från och med NU. Snälla! OM du av någon anledning faktiskt VILL bli lärare. Du älskar barn och har en otrolig vilja att lära ut och kommunisera med barn och deras föräldrar (dom finns förresten i alla former). För "jag menar" då får du ju ha att göra med "andras ungar" dom som INTE är lika bra som dina egna. Om du verkligen vill det och inte bara suktar efter de långa ledigheterna, BLI LÄRARE! Det finns för många som har varit där alldeles för länge och inte orkar ta itu med dagens barn och föräldrar. För många som tar den enkla lättare vägen och offrar vår bara och unga idag, för det verkar enklare att följa "mobben".

...
Nu ska jag dricka kaffe med grannen med en härlig, frostig, solig januarimorgon utanför fönstret.

Kram på er alla! / M
Kommentar:
2012-01-15 @ 14:15:43
#1: Malin

Nej snön o vinter oroar jag mig inte för att vi ska bli utan. Vet inte vad jag ska säga om dina funderingar, det är svåra frågor, vet inte själv hur jag skall hantera mina operfekta barn alla ggr. Små barn små bekymmer.. Tyvärr är det många som inte ser sina egna barns brister o skyller allt på andras ungar..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: