mariajr

2012-02-12
10:01:36

Skoterturen avklarad

Igår var jag på min första skotertur för vintern. Lars hade fått igång sin och min har ju fått gå en del redan denna vinter. Bara en kort sväng och lars lovade mig att inga konstigheter eller tuff körning i djupsnö. Jag behöver få känn på körningen OCH framförallt kolla att jag kan sitta på den med min höft. Att sitta som vanligt går inte riktigt. Sitter jag ner måste "onda" benet vara frammåt, stå gick ganska bra.



Det gick ganska bra MEN jag hann hota honom med stryk några gånger i början. Gasa skriker han och jag hör STANNA, vilket var dumt. Så ibörjan fick jag lite hjälp och förmaningar om att MAN ALDRIG STANNAR UTAN GASAR när skotern vill lägga sig eller håller på att sjunka. Så nu vet jag det (det visste jag ju redan men det är lite läskigt innan man vant sig)!



Sen gillar jag inte sprickor när man ska gå ner på isen. Fy bubblan! Vi var bara ner se sväng för att kolla läget och för att vända.

Åtta älgar såg vi också, några stora och några lite mindre. Coolt. Två renar störde vi också. De hade lagt sig till rätta för att vila just där vi skullle fram. Dom får ju ingen jätte panik men blängde lite på oss för att vi kom och störde.

På förmiddagen tog jag en jättelång prommis bort till Olovsvägen. Hade Jerbas (grannens laika) med mig. Lars lovade hämta om höften gav upp. Men det gick bra. Ett så oootroligt skönt väder det var. Med sol och allt.

Idag blir det basket! Fiket också. En kokoskaka är färdig och två mjukpepparkakor är i ugn.

Klas är ladda ser det ut som...

/Kram
Kommentar:
2012-02-12 @ 10:54:31
#1: Malin

Wow 8 älgar kul!



Hoppas det går bra för Klas och Laget idag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: