mariajr

2011-09-18
17:20:11

Hösten "Ett faktum"!

Vi vaknade en och en halv timme före klockan idag. Å´vad hittar jag väl där....va hittar jag där!? Den första frosten. Bildbevis:




Vi hade ställt klockan idag för att delta i den omvända Majrunda. Majrundan körs 1 maj, lite som att hälsa mc-säsongen välkommen. Så idag kördes den "omvänt". Luleå - Piteå - Älvsbyn - Boden. Jag har nog aldrig sett så många motorcyklar på en gång förrut. Mycket trevligt och lite overkligt för mig. Satt där "ensam i min hjälm" och tänkte på det. HerreGu....Tänkt! Här sitter jag på en motorcykel bland hundratals andra. Måste erkänna att det kom ett litet fnitter där i min ensamhet.


Coolt!


Hemma igen.

Vilken överraskning när vi kom hem....här hade grabbarna minsan jobbat medans föräldrarna varit ute och roat sig.


Ni ser rätt. Dom har fixat ett jordgubbsland till oss. Lite hjälp från grannarna då men i alla fall. Tjustigt!

Igår var vi på "Lilla Mistura". En peruansk matfestival här i Kängsön. Det var intressant mat. Endel mycket gott och annat man nog måste vänja sig vid. Kryddning vi inte är van vi här osv... Bl.a använder vi inte så mycket sötpotatis. Helt klart intressant.

Fick även en för tidig födelsedagspresent av älsklingen. En poncho av alpacka ull som indianerna i Peru gjort. Älskar den redan.


Kommer att njutas av frusna vinterkvällar!

Grannarnas bustroll Nilo har jag hälsat på
 En ståtlig herre i sina bästa år.

Nu är jag helt slut...

Kram

Kommentar:
2011-09-18 @ 18:48:34
#1: Malin

Duktiga barn ni har :)



Bilden på dig i ponchon är jättefin!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: